۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری/ سکه بیش از یک میلیون سقوط کرد

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳
کد خبر: 458552
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری/ سکه بیش از یک میلیون سقوط کرد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: روند نزولی قیمت طلا از روز گذشته شروع و سکه نیز بیش از یک میلیون تومان ارزان شده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره حال‌و‌هوای بازار طلا توضیح داد: با افت بهای اونس جهانی و نرخ ارز، روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا از روز گذشته آغاز شد به طوریکه قیمت سکه از کانال ۱۱میلیون تومان عقب‌نشینی کرد؛ در جریان معاملات امروز هم این روند ادامه و قیمت‌ها با شیب تندی در حال کاهش است.

محمدولی اظهارکرد: در پی تغییر جهت بازار، قیمت طلا نسبت به آخرین روز معاملات هفته گذشته حدود ۱۰۰هزار تومان کاهش یافته و سکه نیز با افت یک میلیون و ۲۵۰هزار تومانی وارد کانال ۱۰میلیون تومان شده است.

وی درباره میزان تقاضای بازار نیز بیان کرد: با افت قیمت‌ها، امروز تعداد فروشندگان نسبت به خریداران اندکی بیشتر شده اما این به معنای هجوم مردم برای فروش نیست.

پیش بینی قیمت طلا

محمدولی درباره آینده قیمت‌ها تا پایان هفته سوم مرداد خاطرنشان کرد: اگرچه پیش‌بینی وضعیت بازار حتی برای یک ساعت ممکن نیست اما با روند نزولی که بازار طلا از روز گذشته در پیش گرفته، انتظار می‌رود تا پایان هفته جاری شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه باشیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: رییس کل بانک‌مرکزی روز گذشته تاکید کرد که نرخ ارز بسیار پایین‌تر از رقم‌های فعلی است، بنابراین خواستار کنترل بیشتر بازار ارز هستیم تا قیمت‌ طلا و سکه هم به ثبات برسد.

قیمت روز طلا و سکه (۹۹/۵/۱۹)

محمدولی با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: قیمت طلای ۱۸عیار در بازار امروز با ۱۰۰هزار تومان کاهش به گرمی یک میلیون و ۳۰هزار تومان رسید؛ نرخ سکه امامی هم نسبت به دیروز ۲۰۰هزار تومان و در مقایسه با پنجشنبه هفته پیش یک میلیون و ۲۵۰هزار تومان سقوط کرد و به ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید.

او افزود: قیمت سکه طرح قدیم نیز به ۱۰میلیون و ۲۵۰هزار تومان کاهش یافت؛ بهای نیم سکه امروز پنج میلیون و ۳۸۰، ربع سکه سه میلیون و ۵۰ و سکه یک گرمی یک میلیون و ۶۳۰هزار تومان است.