۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

بازار طلا از خریدار خالی شد/ ثبات قیمت‌ها طی سه روز متوالی

۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹
کد خبر: 457185
بازار طلا از خریدار خالی شد/ ثبات قیمت‌ها طی سه روز متوالی

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات نسبی قیمت‌ها از ابتدای هفته گفت: بازار طلا از خریدار و فروشنده تقریبا خالی شده است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: از ابتدای هفته قیمت طلا و سکه تغییر چندانی نکرده و بازار آرام بوده به طوریکه طلا حدود ۱۰ و سکه تا ۲۰هزار تومان نوسان داشته است.

او اضافه کرد: اگرچه طی این هفته شاهد افزایش جزیی نرخ ارز و بهای اونس جهانی بودیم اما قیمت سکه و طلا در بازار داخل نوسان چندانی نداشته است.

به گفته کشتی‌آرای، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا به صفر رسیده و سکه نیز بر خلاف هفته‌های قبل با ثبات قیمت‌ها متقاضی چندانی ندارد.

حباب سکه کاهش یافت

او همچنین از کاهش حباب سکه خبر داد و گفت: پس از ریزش حدود ۳۰۰هزار تومانی بهای سکه تمام بهار آزادی، میزان حباب این سکه به ۶۵۰هزار تومان کاهش یافت.

نایب رییس اتحادیه طلا با تشریح قیمت طلا و سکه در بازار امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید؛ همچنین بهای هر قطعه سکه طرح امامی ۱۱ میلیون و ۳۰۰ و سکه بهار آزادی ۱۰میلیون و ۷۰۰هزار تومان است.

وی افزود: نیم سکه امروز با قیمت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با قیمت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.