۰ نفر

ریزش دلار در طی ۱۰سال اخیر رکورد زد؛

ثبت بدترین سقوط ماهانه برای دلار

۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۳۲
کد خبر: 456769
ثبت بدترین سقوط ماهانه برای دلار

دلار آمریکا روز جمعه هم به افت خود ادامه داد تا بدترین سقوط ماهانه خود در ۱۰سال اخیر را ثبت کند.این در حالی اتفاق می‌افتد که بازگشت اقتصاد آمریکا با تشدید مجدد شیوع کرونا مختل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دلار آمریکا روز جمعه هم به افت خود ادامه داد تا بدترین سقوط ماهانه خود در ۱۰ سال اخیر را ثبت کند. این در حالی اتفاق می‌افتد که بازگشت اقتصاد آمریکا با تشدید مجدد شیوع کرونا مختل شده است.

ضعف دلار باعث قدرت‌نمایی یورو شد. ارز واحد اروپا به نرخ برابری ۱.۱۹ واحد رسید که بالاترین سطح آن از ماه می ۲۰۱۸ تا کنون است. این بزرگترین رشد ماهانه ارزش یورو از سپتامبر ۲۰۱۰ تا کنون است.

اعتماد به دلار پس از اینکه رئیس‌جسمهور آمریکا دونالد ترامپ، روز جمعه اعلام کرد احتمال به تعویق افتادن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وجود دارد، بیش از پیش کاهش یافت.

از سوی دیگر گزارش عملکرد ۳ ماهه اقتصاد آمریکا نشان داد که اقتصاد این کشور در ۳ ماهه دوم امسال ۳۲.۹ درصد سقوط کرده است که این بدترین سقوط اقتصادی از زمان ناامیدی اقتصادی در ۱۹۲۰ تا کنون بود.

در این زمینه بخوانید

دلار در سراشیبی قرار گـرفت

نرخ دلار در آخر هفته صعودی شد

شاخص دلار روز جمعه تا ۹۲.۵۴۶ واحد پایین آمد که این از ماه می ۲۰۱۸ تا کنون بی‌سابقه است. به این ترتیب سقوط دلار در ماه جولای به ۵ درصد رسید.