۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت طلا ۳میلیارد دلار به ثروت سه خانواده افزود/ چه کسانی در دوران کرونا ثروتمندتر شدند

۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۵
کد خبر: 456540
افزایش قیمت طلا ۳میلیارد دلار به ثروت سه خانواده افزود/ چه کسانی در دوران کرونا ثروتمندتر شدند

شرکت‌های فناوری و دارویی ممکن است این روزها مورد توجه زیادی قرار گیرند، اما سه میلیاردر معدنی به آرامی موفقیت خود را با سرمایه گذاری در دسته‌های قدیمی‌تر افزوده و موفق به افزایش ثروت شده‌اند.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، محمد العمودی سعودی و الکساندر نسیس و خانواده سلیمان کریموف در روسیه بیشترین میزان سود از سرمایه گذاری در طلا را در بین ثروتمندترین مردم جهان داشته‌اند. بر اساس این خبر در نتیجه سرمایه‌گذاری که این سه خانواده در طول سال داشته‌اند در مجموع ۲.۸ میلیارد دلار ثروتمندتر شده‌اند.

در این زمینه بخوانید

گمانه‌های ریزش کوتاه مدت قیمت طلا

رکورد جف بزوس در افزایش ثروت!

با وضعیت ویرانگری که شیوع کرونا در اقتصاد جهانی بر جای گذاشته و تصویب بسته‌های محرک مالی از سوی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی، طلا در اوج قرار گرفته است. توجه سرمایه گذاران به این فلز گرانبها طی هفته گذشته باعث ثبت رکورد جدید تاریخی در قیمت گذاری فلز زرد شد. گروه گلدمن ساکس، گروه سیتی و بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرده‌اند که با سقوط نرخ بهره به همراه ارزش دلار روند افزایشی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

بر اساس شاخص بلومبرگ، خانواده کریموف که حدود ۷۷ درصد از سهام شرکت معدنی پولیوس Polyus PJSC که بزرگترین شرکت معدنی طلا در روسیه است را در اختیار دارند، از این افزایش قیمت بهره ویژه برده و ارزش سهام آنها تنها از این شرکت به ۶.۶ میلیارد دلار رسیده است.

ثروث نسیس که سهم ۲۷ درصدی از گروه آی‌سی‌تی در پلی متال اینترنشنال Polymetal International Plc را در اختیار دارد، اکنون در این وضعیت به ۳.۷ میلیارد دلار افزایش یافته در حالی که ارزش سهام خانواد العمودی از شرکت میدراک گلد Midroc Gold Mine Plc به ۹.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. نقیب ساویریس میلیارد مصری هم در ماه مارس اعلام کرده که سرمایه گذاری بر روی این فلز را افزایش خواهد داد و وی در حال حاضر صاحب سهام معدن طلایی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار است.

15

(نمودار میزان سود میلیاردرهایی که در زمینه طلا سرمایه‌گذاری کرده‌اند)

اگرچه در طی این مدت هم قیمت طلا با فراز و نشیب‌های کوتاهی همراه بوده است؛ به عنوان مثال بعد از ظهر روز گذشته قیمت طلا در بورس فلزات لندن LME پس از ۹ روز افزایش پی در پی ۱.۱ درصد کاهش یافت.

در حالی سودآوری طلا به شدت در حال افزایش است که عموما تحلیل‌گران بر این باورند که سال ۲۰۲۰ می‌بایست به طور عمده سال شرکت‌های فناوری و داروسازی باشد، چرا که شیوع ویروس کرونا باعث حفظ قرنطینه‌هایی شده در حالی که شرکت‌های دارویی به شدت به دنبال یافتن راه درمان ویروس کرونا هستند.

جف بزوس مالکت شرکت آمازون Amazon.com Inc.، پونی ما مالک شرکت تنسنت Tencent Holdings Ltd. و جاینگ رنگشنگ رییس و تولیدکننده واکسن در شرکت چونگ چینگ جیفی Chongqing Zhifei Biological Products Co هم از دیگر میلیاردرهایی هستند که در شرایط شیوع کرونا بر میزان ثروت آنها افزوده شده است. بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی بلومبرگ و بر مبنای داده‌های موجود در شاخص بلومبرگ، این افراد در سال جاری در مجموع بیش از ۱۴ میلیارد دلار سود کسب کرده‌اند.