۰ نفر

یک فعال بازار ارز در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین:

دلار آزاد ۵هزار تومان سقوط کرد/ جو بازار ارز ریزشی است

۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷
کد خبر: 454275
دلار آزاد ۵هزار تومان سقوط کرد/ جو بازار ارز ریزشی است

یک فعال بازار ارز از سقوط حدود ۵هزار تومانی قیمت دلار نسبت به دو روز گذشته خبر داد و گفت: دلار در بازار آزاد از کانال ۲۵ به ۲۱هزار تومان رسیده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ یک فعال بازار ارز که یکی از صرافان به‌نام فردوسی است درباره وضعیت امروز قیمت دلار و یورو اظهار کرد: روند بازار ارز نزولی است به طوریکه دلار از اوج قیمت دو روز پیش که به ۲۵۹۰۰تومان هم رسیده بود، امروز با ۴۵۰۰تومان کاهش به ۲۱۴۰۰تومان سقوط کرد؛ ضمن اینکه قیمت دلار در مقایسه با روز گذشته هم حدود ۱۵۰۰تومان ارزان‌تر شده است.

او اضافه کرد: قیمت یورو هم در بازار آزاد امروز با حدود ۲۵۰۰تومان کاهش در مقایسه با نرخ روز گذشته به ۲۴۵۰۰تومان رسیده است.

هجوم فروشندگان به بازار ارز

این فعال بازار از هجوم فروشندگان ارز در پی ریزش شدید قیمت دلار خبر داد و گفت: از روز گذشته با سقوط قیمت‌ها، تعداد فروشندگان ارز به شدت افزایش یافته و کمتر کسی تمایل به خرید دارد؛ اما طبق گفته رییس بانک‌مرکزی نرخ دلار حقیقی نبوده و مردم نباید به این بازار پر‌ریسک ورود کنند.

دلار بانکی وارد کانال ۱۹هزار تومان شد

وی درباره نرخ ارز در صرافی ملی و سایر صرافی‌ها نیز بیان کرد: امروز قیمت دلار و یورو در صرافی ملی هم با کاهش همراه شد به طوریکه نرخ دلار با ۲۵۰۰تومان کاهش نسبت به روز گذشته، برای فروش به ۲۰۶۰۰ و برای خرید از مشتری به ۱۹۹۰۰تومان سقوط کرده است.

به گفته این فعال بازار ارز، نرخ یورو هم در این صرافی با ۱۸۰۰تومان کاهش به ۲۳۶۰۰تومان در معاملات امروز رسید.

این فعال بازار ارز تصریح کرد: همچنین قیمت دلار در صرافی‌های مجاز بانکی به حدود ۲۰۸۰۰ و یورو به ۲۳۸۵۰تومان کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: جو بازار ارز ریزشی است و با توجه به وعده‌های داده شده مبنی بر کنترل بازار، به نظر می‌رسد دلار در حال حرکت برای رسیدن به قیمت تعادلی است.