۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش واردات طلا در هند و چین/ حجم معاملات طلا به روال عادی بازنگشته است

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۷
کد خبر: 453754
کاهش واردات طلا در هند و چین/ حجم معاملات طلا به روال عادی بازنگشته است

شمش‌های فیزیکی طلا همچنان در هفته گذشته چندان مورد توجه خریداران اصلی خود یعنی چین و هند در دوره درگیری با ویروس کرونا قرار نگرفت، این در حالی است که سرمایه گذاران در سنگاپور و ژاپن با خرید طلا و نقره سعی داشتند از ورود سرمایه‌های خود به پناهگاه‌های امن اطمینان حاصل کنند.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ خرید طلا در هفته گذشته در حالی انجام شد که تخفیف برای خریدار برتر یعنی چین در شرایطی ۲۵ تا ۳۰ دلار در هر اونس در نظر گرفته می‌شد که برای دیگر مشتریان این میزان بین ۲۰ تا ۲۵ دلار در هر اونس بوده است.

سامسون لی تحلیل‌گر فلزات گرانبهای Refinitiv GFMS مستقر در هنگ کنگ در این باره معتقد است: چین ممکن است در اواخر ماه اوت یا اوایل سپتامبر میزان عادی خرید خود را از سر بگیرد.

قیمت گذاری لحظه‌ای طلا در مرز ۱۸۰۰ دلار در هر اونس منجر به ثبت ششمین صعود هفتگی قیمت‌ها در پایان هفته گذشته شد.

جرمی ایست مشاور ارشد انجمن بازار شمش در جلسه کالایی HKEX روز چهارشنبه گذشته عنوان کرد:‌ طی سال‌های گذشته هزاران تن طلا به چین وارد شده اما امکان خروج از این کشور را نیافته در نتیجه مدت زمانی لازم است تا کشور این میزان طلا را به مصرف برساند.

نمودار قیمت طلا در سال ۲۰۲۰(نمودار قیمت طلا در سال ۲۰۲۰)

در هندوستان معامله‌گران، حق پاداش معاملات طلا را ۲ دلار در هر اونس نسبت به قیمت‌های رسمی و دولتی افزایش دادند در حالی که این میزان یک هفته پیشتر ۳ دلار بیشتر قیمت خورده بود.

یکی از فروشندگان شمش مستقر در کلکته در این باره گفت: معامله گران حاضر به پرداخت انعام بیشتری در معاملات هستند چرا که واردات در سه ماه گذشته به شدت کاهش یافته و واردات قاچاق طلا هم متوقف شده است.

بر اساس آمار منتشر شده واردات طلای هند در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد کاهش یافته است.

معاملات داخلی آتی طلا در نزدیکی رکورد ۴۹ هزار و ۳۴۸ روپیه در هر ۱۰ گرم در ماه جاری به ثبت رسیده است.

برایان لن مدیرعامل بخش فروش گلدسیلور سنگاپور در مورد معاملات طلا در این کشور گفت: در سنگاپور در حالی که سرمایه گذاران با ارزش خالص بالا ترجیح داده‌اند تعداد سهم‌های خود را افزایش دهند و در طی این مدت هم جواهر فروشان و تولیدکنندگان طلا به شدت ضربه خورده‌اند. در حقیقت در طول این مدت تعدادی از جواهرفروشان ناچار به تعطیلی واحدهای خود شده‌اند و ما شاهد ورودی افرادی خارج از این صنف در طی این مدت بوده‌ایم.

گفتنی است که پاداش معاملات طلای سنگاپور با ۱.۵ دلار در هر اونس نسبت به گذشته تغییری نیافته است.

وینسنت تای مدیر فروش فروشگاه سیلور بولیون با این حال خبر داد که در طول هفته گذشته تقاضای طلا و نقره در این شرکت افزایش داشته است.

در ژاپن هم طلا در هر نقطه از بازار با پاداش ۰.۵۰ دلار در هر اونس معامله شد، در این میان برخی از معامله گران ترجیح دادند به جای طلا نقره خریداری کنند.