۰ نفر

یک عضو کمیسیون اقتصادی:

کمبود ارز وجود ندارد

۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۴
کد خبر: 451875
کمبود ارز وجود ندارد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به اندازه کافی ارز در کشور وجود دارد، تاکید کرد: این ارزها در بازار دلالی در حال جابجا شدن است، ایجاد اعتماد در مردم از سوی دولت تا مردم ارز را بازگردانند و در اختیار دولت قرار دهند می تواند کارآمد باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مسلم صالحی درباره اولویت های اقتصادی کشور و نقش کمیسیون اقتصادی در ساماندهی این وضعیت گفت: یکی از ضعف های عمده مجلس دهم و دولت تا به امروز فراموشی موضوع نظارت است،‌ یک وظیفه مجلس تقنین و وظیفه دیگر نظارت است، در حوزه های مختلف قانون تصویب می کنیم ولی گاهی فراموش می کنیم که وظیفه نظارتی نیز داریم.

در این زمینه بخوانید

دلار نزولی شد

روند افزایش نرخ ارز طبیعی است!

نوسانات قیمت دلار کنترل می‌شود؟

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در جلسه کمیسیون به این مهم تاکید کردم که ۵۰ درصد زمان کمیسیون را به وظیفه نظارتی اختصاص دهیم، تصریح کرد: باید ببینیم در وضعیت بازار ارز و نوسانات در سایر بازارها به چه میزان به نقش نظارتی توجه شده و به چه میزان دستگاه های مرتبط را به پای میز پاسخگویی هدایت کردیم؟صرفا نشسته ایم قانون تصویب کرده ایم و می‌گوییم قیمت ها در حال افزایش است، امیدوارم کمیسیون با جدیت در حوزه نظارت ورود کند و این نقش را به خوبی ایفا کند.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: از سوی دیگر وظیفه دولت نیز در این حوزه باید مورد توجه باشد، اگر در حوزه نظارتی بتواند قوی عمل کند می‌تواند در کنار مجلس عملکرد مطلوبی دلشته باشد.

صالحی درباره نوسانات بازار ارز خاطرنشان کرد: ارز در بازار یا در دست مردم است یا در دست واسطه. اینگونه نیست که کمبود ارز داشته باشیم، ارز داریم و به اندازه کافی ارز در کشور وجود دارد، ولی این ارزها در بازار دلالی در حال جابجا شدن است، ایجاد اعتماد از سوی دولت در میان مردم تا مردم ارز را بازگردانند و در اختیار دولت قرار دهند می تواند کارآمد باشد، تجربه کشورهایی مانند ترکیه این را نشان داد.