۰ نفر

مردم برای خرید طلا دست نگه دارند

احتمال ریزش قیمت طلا و سکه (۱۳۹۹/۴/۱۷)

۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶
کد خبر: 451322
احتمال ریزش قیمت طلا و سکه (۱۳۹۹/۴/۱۷)

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از احتمال ریزش قیمت طلا و سکه تا پایان هفته خبر داد و گفت: با ادامه کاهش نرخ ارز، بازار طلا هم نزولی خواهد شد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا بیان کرد: سکه از روز گذشته وارد مدار نزولی شده است به طوریکه قیمت سکه طرح امامی یک روزه حدود ۶۰۰هزار تومان ریخت اما طلا به اندازه سکه ارزان نشد.

او ادامه داد: در ساعاتی از معاملات روز گذشته طلا و سکه به قیمت‌های شوکه‌کننده‌ای رسید اما یکباره کاهش یافت، تا جایی که قیمت سکه از کانال ۱۰میلیون تومان عقب‌نشینی کرد؛ با شروع کار بازار امروز هم شاهد ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار طلا هستیم و به نظر می‌رسد این روند ادامه‌دار باشد.

مردم برای خرید طلا دست نگه دارند

کشتی‌آرای درباره آینده قیمت‌ها اظهار کرد: جو فعلی بازار طلا ریزشی است و بیشتر مراجعه‌کنندگان فروشنده شده‌اند، لذا به نظر می‌رسد که افت نرخ ارز و طلا تا پایان هفته ادامه داشته باشد و بر این اساس توصیه ما به مردم این است که فعلا برای خرید طلا و سکه دست نگه دارند.

قیمت‌ طلا و سکه در بازار امروز

به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا، بهای هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار امروز به ۹۲۸هزار تومان رسید؛ همچنین قیمت هر قطعه سکه امامی ٩میلیون و ٩٠٠ و سکه طرح قدیم ٩میلیون و ١۵۰هزار تومان است.

کشتی‌آرای افزود: نیم سکه امروز با قیمت ۵میلیون تومان، ربع سکه دو میلیون و ۹۵۰هزار تومان و سکه یک گرمی با قیمت یک میلیون و ۵۴۰هزار تومان معامله می‌شود.