۰ نفر

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد:

افزایش سفته بازی در بازار طلا و سکه

۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۷
کد خبر: 450660
افزایش سفته بازی در بازار طلا و سکه

کشتی‌آرای با تأکید برافزایش معاملات سفته‌بازانه در بازار طلا و سکه گفت: حباب سکه باتوجه به افزایش تقاضا برای خرید سکه تمام به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد کشتی‌آرای در خصوص وضعیت بازار طلا وسکه در روز جاری، اظهار داشت: امروز (شنبه) با وجود ثبات قیمت جهانی طلا، افزایش قیمت ارز موجب افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد؛ این قیمت ها تا کنون نه تنها غیرقابل تصور بود بلکه بی سابقه نیز بوده است.

وی در خصوص قیمت طلا و سکه در بازار تهران گفت: قیمت سکه طرح قدیم در حال حاضر 9 میلیون و 350 هزار تومان، سکه طرح جدید 10 میلیون و 125 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون تومان، ربع سکه بهارآزادی 2 میلیون و 920 هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و 550 هزار تومان است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: قیمت هر مثقال طلا 3 میلیون و 980 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 918 هزار و 300 تومان شده است؛ این قیمت ها برای اولین بار در بازار ثبت شده است.

کشتی آرای از افزایش حباب سکه در بازار خبر داد و گفت: باتوجه به افزایش تقاضا برای سکه، حباب سکه به بیش از یک میلیون تومان رسیده است. البته عرضه و تقاضا در تعادل بوده و معاملات به شدت کاهش یافته است.

وی تأکید کرد که با این حال معاملات در بازار طلا و سکه بیشتر جنبه سفته بازی و دلالی پیدا کرده است.