۰ نفر

اقتصادآنلاین از روند سه ماهه بازار طلا گزارش می‌دهد؛

افزایش ۲۰۰هزار تومانی قیمت طلا/ سکه ۳۰درصد گران شد

۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۸:۰۱
کد خبر: 450038
افزایش ۲۰۰هزار تومانی قیمت طلا/ سکه ۳۰درصد گران شد

بررسی قیمت طلا از ابتدای سال تا خرداد ماه نشان می‌دهد که بهای این فلز گرانبها طی سه ماه نخست سال با ۲۰۰هزار تومان افزایش به گرمی ۸۰۰هزار تومان صعود کرده، ضمن اینکه در همین مدت قیمت سکه امامی نیز حدود دو میلیون تومان معادل ۳۰درصد افزایش یافته است.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ بازار طلا که دو ماهه ابتدایی امسال را در آرامش نسبی سپری کرده بود در خرداد ماه به خصوص روزهای پایانی این ماه، متاثر از صعود نرخ ارز با جهش چشمگیر قیمت‌ها همراه شد به طوریکه در این مدت بهای طلا حدود ۲۰۰هزار تومان و سکه دو میلیون تومان افزایش یافت.

طلا که ابتدای سال را با قیمت ۶۰۵هزار تومان آغاز کرده بود در اواسط فروردین ماه تا ۶۴۰هزار تومان هم رسید اما در پایان ماه به گرمی ۵۸۰هزار تومان سقوط کرد؛ البته این روند کاهشی دوام چندانی نداشت چراکه از هفته اول اردیبهشت ماه قیمت طلا مجددا افزایش یافت و تا پایان اردیبهشت ماه به کانال ۷۰۰هزار تومان ورود کرد؛ همچنین قیمت سکه هم در این مدت از شش میلیون و ۱۳۰هزار تومان ابتدای سال به هفت میلیون و ۶۵۰هزار تومان تا پایان ماه رسید.

در این زمینه بخوانید؛

طلا خرداد ماه امسال را با قیمت ۷۴۰هزار تومان و سکه هفت میلیون و ۵۵۰هزار تومان آغاز کرد اما در هفته اول ماه قیمت‌ها نزولی شد؛ به این ترتیب طلا مجددا به کانال ۶۹۰هزار تومان بازگشت و قیمت سکه به هفت میلیون و ۴۰۰هزار تومان کاهش یافت.

این بار هم روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا به لطف جهش نرخ ارز چندان ادامه دار نبود؛ از هفته دوم خرداد ماه قیمت طلا و سکه اگرچه با سرعت کم اما وارد فاز افزایشی شد به طوریکه در دو هفته پایانی خرداد ماه بهای طلا با ۸۰هزار تومان رشد از ۷۲۰هزار تومان به گرمی ۸۰۰هزار تومان و سکه با ۶۰۰هزار تومان افزایش قیمت، از حدود هفت میلیون و ۴۰۰هزار تومان به هشت میلیون تومان صعود کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه با ۳۲درصد افزایش از گرمی ۶۰۵ به ۸۰۰هزار تومان و سکه با ۳۰درصد افزایش از حدود شش میلیون به هشت میلیون تومان رسید.