۰ نفر

مدیریت بازار ارز هفته آینده رقم می‌خورد

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴
کد خبر: 449993
مدیریت بازار ارز هفته آینده رقم می‌خورد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که پیشنهادات این کمیسیون به دولت و بانک مرکزی در مورد مدیریت بازار ارز هفته آینده تقدیم خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی طغیانی، اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی هفته گذشته جلساتی را با معاونین وزرا، مسئولین دولتی و رییس کل بانک مرکزی داشت و این جلسات به صورت غیررسمی ادامه دارد. اما با توجه به این‌که در هفته جاری نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود رفتند جلسات قدری با وقفه مواجه شد.

وی ادامه داد: در جلسات کمیسیون مجموعه‌ای از پیشنهادات مطرح شد که هم مشکلات عرضه ارز کمتر شود، هم تسهیلات برای صادرکنندگان در نظر گرفته شود که ارز را به چرخه بازگردانند و هم در آیین‌نامه رمزارزها که در بانک مرکزی در حال تدوین است، نکاتی لحاظ شود، همچنین پیشنهاداتی هم درباره مهار سوداگری ارائه داده‌ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این موارد نیاز به قانون گذاری ندارد بلکه ما به دنبال این هستیم که پیشنهاداتی بدهیم که دولت بتواند روش‌هایی را در پیش بگیرد تا در کوتاه مدت نتیجه خوبی از آن حاصل شود.

طغیانی یادآور شد: جلسات ما با معاونین، وزرا و مسئولین دولتی بیشتر حول محور موضوع شناسی و بررسی مضایق بود و در جلسات با رییس کل بانک مرکزی هم ایشان کاملا همراه بودند و می‌گفتند از هر پیشنهادی که با امکانات موجود عملی باشد، استقبال می‌کند.

به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی احتمالا این پیشنهادات دوشنبه هفته آینده جمع بندی خواهد شد و تحویل بانک مرکزی و دولت می‌شود.