۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

طلا به بالاترین قیمت تاریخی رسید/ ثبت رکوردهای جدید در معاملات امروز

۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 449704
طلا به بالاترین قیمت تاریخی رسید/ ثبت رکوردهای جدید در معاملات امروز

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ثبت رکورد‌های جدید برای طلا و سکه در بازار امروز خبر داد و گفت: سکه امامی با حدود 300تومان افزایش نسبت به روز گذشته از کانال 9میلیون تومان هم عبور کرده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت طلا و سکه درباره دلایل آن توضیح داد: امروز بازارهای موازی از جمله ارز و اونس افزایشی بوده‌اند و به همین ترتیب در بازار داخلی هم شاهد رشد قیمت سکه و طلا بودیم به طوریکه ارزش طلا نسبت به روز گذشته حدود 20هزار تومان و سکه امامی 300هزار تومان گران‌تر شده است.

او ادامه داد: به این ترتیب امروز در بازار طلا شاهد ثبت رکوردهای جدید و صعود طلا و سکه به بالاترین قیمت تاریخی بودیم اما برخلاف تغییر قیمت‌ها، تقاضا همچنان برای مصنوعات طلا به شدت پایین بوده و سکه مشتری محدودی دارد، بنابراین این عامل تاثیری در روند افزایشی بازار طلا نداشته است.

محمدولی تاکید کرد: این نوسان قیمت نه تنها سودی برای صنف ما ندارد بلکه به دلیل بی‌ثباتی مانع از تصمیم‌گیری مردم برای خرید طلا می‌شود، بنابراین از دولت خواستاریم تا نرخ ارز را کنترل کند تا آرامش به بازار طلا بازگردد.

قیمت طلا و سکه 10 تیر 99

به گفته محمدولی، بهای طلای 18عیار در بازار امروز گرمی 870هزار تومان، قیمت سکه امامی 9میلیون و 30هزار تومان، سکه طرح قدیم هشت میلیون و 600هزار تومان است.

همچنین قیمت نیم سکه به چهار میلیون 550، ربع سکه دو میلیون و 520 و نیم سکه به یک میلیون و 350هزار تومان رسیده است.