۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت طلا پیش از برگزاری جلسات فدرال رزرو/ احتمال تصویب بسته‌های محرک مالی بیشتر از سوی فدرال رزرو

۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۱
کد خبر: 444920
افزایش قیمت طلا پیش از برگزاری جلسات فدرال رزرو/ احتمال تصویب بسته‌های محرک مالی بیشتر از سوی فدرال رزرو

قیمت طلا روز دوشنبه افزایشی بود و سعی کرد تا سقوط قیمت آخرین معاملات هفته قبل را جبران کند، چرا که سرمایه گذاران امیدوارند در هفته جاری سیاست‌های پولی بیشتری به تصویب صندوق ذخیره فدرال رزرو ایالات متحده برسد.

اقتصاد آنلاین اکرم شعبانی؛ روز دوشنبه قیمت لحظه‌ای طلا با افزایش 0.4 درصدی به 1690.90 دلار در هر اونس در ساعت 11 و 30 دقیقه قبل از ظهر رسیده بود؛ این در حالی است که معاملات آتی طلا در نیویورک با افزایش 1 درصدی به 1698.20 دلار در هر اونس رسید.

دنیل گالی استراتژیست کالای شرکت اوراق بهادار TD در این باره به رویترز گفت: صندوق بین المللی پول به دنبال تصویب سیاست‌های واضح و فزاینده‌ای است که بر اساس آن به سرکوب نرخ‌های واقعی ادامه می‌دهد و این عامل اصلی اشتیاق به خرید طلا در طول ماه‎های گذشته بوده است. همین روند به پشتیبانی از این فلز گرانبها ادامه خواهد داد.

شمش طلا با کاهش 2.4 درصدی قیمت به 1670.14 دلار در روز جمعه رسید و این کمترین قیمت در طول یک ماه گذشته بود. این کاهش قیمت به نوعی مرتبط با افزایش غیرمنتظره آمار اشتغال در ایالات متحده در طول ماه مه بود که در عین امید به تسریع در بهبود اقتصادی، اشتهای سرمایه گذاران را برای بازگشت دوباره به دارایی‌های ریسک پذیر افزایش داد.

با این حال، اوله هانسن تحلیل‌گر بانک ساکسو در این باره معتقد است که روند افزایشی قیمت طلا دارای ماهیت فنی است. سقوط قیمت‌ها به زیر سطح 1700 دلاری در روز جمعه بار دیگر تقاضای سرمایه گذارانی را که در حاشیه بازار در انتظار اصلاح قیمت‌ها هستند به این سمت جلب کرد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر نتیجه و تصمیم‌های خروجی از جلسات سیاست گذاری بانک فدرال رزرو هستند که قرار است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار شود و تحلیل‌گران معتقدند این جلسات ممکن است منمجر به تصویب بسته‌های محرک بیشتری شود.

در همین حال نقره در تغییر قیمت لحظه‌ای با افزایش 0.8 درصدی به 17.56 دلار در هر اونس رسید، پلاتین با افزایش 2.2 درصدی به 837.10 دلار و پالادیوم با افزایش 3.4 درصدی به 2023.50 دلار در روز دوشنبه رسید.