۰ نفر

پیش بینی افزایش چشمگیر قیمت طلا تا ده سال آینده؛

قیمت طلا تا کجا پیش خواهد رفت؟/ تاثیر جنگ تجاری و کرونا بر روی طلا

۴ خرداد ۱۳۹۹، ۰:۴۳
کد خبر: 441437
قیمت طلا تا کجا پیش خواهد رفت؟/ تاثیر جنگ تجاری و کرونا بر روی طلا

با بالا گرفتن تنش ها میان آمریکا و چین انتظار میرود طلا همچنان قیمت بالای خود را حفظ کرده و رشد کند و سهام نیز ارزش کمتری بیابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، طلا انتظار این را میکشد تا بالا گرفتن هرچه بیشتر تنش‌های میان این دو کشور بالاخره مرز 1800 دلار را نیز فتح کند.

با توجه شرایط موجود یعنی تنش‌های سیاسی-جغرافیایی موجود میان آمریکا و دیگر کشور با محوریت چین ممکن است که سرمایه گزاران با شروع یک جنگ تجاری دیگر، تاریخ را تکرار کنند.

این اختلافات میان روابط چین و آمریکا به سال گذشته برمیگردد یعنی هنگامی که پس اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ چین قانونی را به تصویب رساند که به واسطه آن چین قانون امنیت ملی را به هنگ کنگ تحمیل میکرد. این قانون امکان درگیری بین نیروهای امنیتی چین و تظارهرات کنندگان طرفدار دموکراسی در چین را به وجود می آورد. همچنین این امکان را فراهم میکرد که ایلات متحره آمریکا بتواند روابط اقتصادی ویژه هنگ کنگ را مورد بازبینی قرار دهد. هردو این قوانین با هدف تضعیف هنگ کنگ تصویب شد.

آمریکا این پیشنهاد چین را فاجعه بار خواند و آن را محکوم کرد و از چین درخواست کرد تا در آن تجدید نظر کند.

یک تحلیلگر روابط ژئوپلوتیکال گفت که این موضوع میتواد باعث بیشتر شدن اعتراضات و درگیری‌ها در چین شود و در نتیجه روابط میان چین آمریکا نیزه تیره تر خواهد شد.

همه این شرایط باعث میشود بتوانیم فتح 1800 دلاری طلا را نه تنها معقول بلکه کاملا عملی بدانیم هرچند همه ما میدانیم که طلا برای 1800 دلاری شدن راه دشواری را در پیش رو دارد.

در حال حاضر قیمت طلا 1733 دلار است که حدس میزنیم دلیل ماندن طلا در این محدوده بعضی از بازار‌ها سهام نسبتا قوی، ارزش دلار آمریکا و امکان از بین رفتن بیماری کرونا در کوتاه مدت است.

تلاش جهان برای بازگشت به شرایط نرمال و تاثیر آن بر ارزش طلا

به نظر می رسد که در کشور‌های جهان موارد جدید ابتلا به ویروسا کرونا در حال کاهش است چرا که طبق آمار‌ها جهان در اوج ابتلا به بیماری ناشی از این ویروس قرار گرفته است.

تا به امروز 2.17 ملیون نفر در سرتا سر جهان به ین بیماری مبتلا شده اند که 1.99 ملیون نفر بهبود یافته اند و 336 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند. حقیقت غم انگیز این است که احتمال میرود جهان تا دو سال دیگر درگیر این بیماری خواهد بود و مشخص نیست که با توجه به از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی شاهد اافزایش این بیماری همه گیر خواهیم بود یا نه. بهر حال تا زمان تولید واکسن این بیماری همچنان همه این مشکلات ادامه خواهند یافت.

بسیاری متخصصان عفونی آمریکا معتقدند که این واکسن میتواند تا دی ماه سال جاری در دسترس قرار بگیرند.

جهان در حال تلاش کردن است که به وضعیت نرمال خود باز گردد و این باز گشت به وضعیت نرمال هزینه‌های زیادی در بر دارد. ابتدای همه هزینه‌های کلان موجود است یعنی هزینه‌هایی که برای کمک به مردم در این شرایط صورت گرفت و البته هزینه‌های مقابله با ویروس کرونا. این هزینه‌ها بدهی‌های عظیمی را برای دولت‌ها و البته دولت آمریکا به وجود آورد. دولت آمریکت در ماه گذشته توانست یک رکورد جدید در مقدار بدهی‌هایش ثبت کند.

از جمله نتایجی که میتوان از این بحران اقتصادی پیش بینی کرد کاهش ارزش دلار آمریکا و گران شدن چشمگیر قیمت طلا طی پنج و یا حتی ده سال آینده باشد.