۰ نفر

قیمت طلا و سکه عقب‌نشینی کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵
کد خبر: 440450
قیمت طلا و سکه عقب‌نشینی کرد

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۷۳۷ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷ میلیون و ۴۵۰ تومان و قیمت دلار ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 7 میلیون و 450 تومان و طرح قدیم 7 میلیون و 200 هزار تومان است.

قیمت سکه در روزهای اخیر رشد چشم گیری داشت و رسماً رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است؛ سکه درحالی از 6 میلیون وارد کانال 7 میلیون شد که طبق اعلام برخی فعالان بازار طلا، سیگنال افزایش قیمت را از بورس دریافت کرده بود. البته بورسی ها نظر دیگری دارند و رشد قیمت دلار را عامل اصلی گرانی سکه ارزیابی می کنند.

بیش از چند هفته  قیمت گواهی سکه یک روزه در بورس کالا 500 تا700 هزار تومان بیشتر از بازار بود ولی در نهایت طی روزهای اخیر ناظر بورس اعلام کرد:‌ نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلا به دلیل وجود قیمت های نامتعارف در تابلوی معاملات تا اطلاع ثانوی در مرحله پیش گشایش باقی خواهد ماند.

با این حال اما روند صعودی قیمت طلا وسکه در بازار کماکان ادامه دارد که مهمترین دلیل آن افزایش قیمت ارز در بازار آزاد است؛ برهمین اساس هم اکنون قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 800 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 100 هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و 50  هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 737 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار 982 هزار تومان و هر مثقال طلا 3 میلیون و 185 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1731دلار معامله می‌شود.