۰ نفر

صعود طلا به ۲۰۰۰دلار به تاخیر افتاد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳
کد خبر: 439372
صعود طلا به ۲۰۰۰دلار به تاخیر افتاد

تحلیلگران بازار جهانی اکنون پیش بینی می‌کنند که راه برای رکوردشکنی قیمت طلا ناهموارتر به نظر می‌رسد و مدت طولانی‌تری طول خواهد کشید تا این فلز ارزشمند آماده صعود به مرز ۲۰۰۰دلار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، استراتژیست‌های کالا در شرکت "تی دی سکیوریتیز" در یادداشتی نوشتند: در حالی که سرمایه‌گذاران منتظرند قیمت‌ها بالاتر رود، بازار طلا در ریسک روند نزولی قرار دارد.

نرخ‌های بهره واقعی بالاتر در بحبوحه ریسک سیستماتیک کمتر، وعده بانک مرکزی آمریکا برای سیاست مثبت نرخ‌ها، تورم منفی موقتی، دلار قوی، فراوانی طلای فیزیکی برای تحویل و تقاضای بالا برای سرمایه گذاری در بورس همگی دلایلی هستند که ممکن است باعث شود طلا پیش از این که به رکورد بالاتری صعود کند، برای مدتی به محدوده قیمت پایین‌تری نزول کند.

طبق یادداشت تحقیقاتی شرکت "تی دی سکیوریتیز"، یک نگرانی جدی در کوتاه مدت برای طلا، فشارهای تورم منفی است و آمار اقتصادی که هر هفته در سراسر جهان از جمله آمریکا منتشر می شود نشان می‌دهد که اقتصاد جهان پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ برای مدت طولانی پایین پتانسیل خود فعالیت خواهد کرد. اما در بلندمدت، با توجه به این که نرخهای بهره پایینتر از نرخ تورم تعیین می‌شوند، قیمت طلا بالاتر خواهد رفت.

قیمت طلا پس از ریزش سنگینی که در اواسط مارس متحمل شد، به حدود ۱۷۰۰ دلار افزایش یافت و در چند هفته گذشته در محدوده معینی معامله شده است.

بر اساس پیش بینی شرکت "تی دی سکیوریتیز"، میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماهه دوم به ۱۶۵۰ دلار، در سه ماهه سوم به ۱۷۰۰ دلار، در سه ماهه چهارم به ۱۷۲۵ دلار، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ۱۷۷۵ دلار، در سال ماهه دوم ۲۰۲۱ به ۱۸۲۵ دلار، در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به ۱۹۰۰ دلار و در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ به ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید و حرکت این فلز ارزشمند به سوی مرز ۲۰۰۰ دلار با تجدید تقاضای سرمایه‌گذاران حمایت خواهد شد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، استراتژیست‌های شرکت "تی دی سکیوریتیز" معتقدند که نرخ‌های بهره واقعی منفی باعث خواهد شد نگهداری طلا ارزان شود.