۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیت کوین در مسیر دستیابی به سطح 10هزار دلاری/ طلا به 2400دلار در هر اونس خواهد رسید

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸
کد خبر: 437813
بیت کوین در مسیر دستیابی به سطح 10هزار دلاری/ طلا به 2400دلار در هر اونس خواهد رسید

بیت کوین در حال آغاز یک روند جدید صعودی است، در شرایطی که رمزارزها از فروش پایین ماه مارس ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضربه‌های سنگین به اقتصاد جهانی پشت سر گذاشته‌اند، اکنون شرایط برای بازگشت به اوج آماده شده است.

اقتصاد آنلایناکرم شعبانی؛ بیت کوین در هفته گذشته حرکت جدیدی را به سمت کانال 10 هزار دلاری آغاز کرد و معاملات در بالاترین سطح خود از ماه فوریه تاکنون قرار گرفت. به عقیده برخی از تحلیل‌گران ادامه روند فعلی رمزارزها باعث خواهد شد قیمت بیت کوین حتی تا 13 هزار دلار هم پیش رود.

مایک مک گلون استراتژیست ارشد کالایی بلومبرگ اینتلیجنس در این باره عنوان کرده است: بیت کوین در یک بازه زمانی معاملاتی قابل تمدید قرار دارد که بر اساس چشم انداز من قابلیت ادامه روند افزایشی را هم دارد. ما بیت کوین را به عنوان یک بازار سازگار با روند صعودی و بر اساس قیمت شکل گرفته ارزیابی می‌کنیم. مسیر کنونی پیشرفت بیت کوین بالاتر از سطح 8 هزار دلاری و جهت حرکت قیمت‌ها صعودی است.

بر اساس نمودارهای موجود قیمت بیت کوین در آخرین معاملات به 9 هزار و 947 دلار رسید.

بنا به گزارش‌های موجود، همزمان با بازگشت به یک نقطه مقاومت بلند مدت در شرایط بحران، رمزارزها حدود 13 میلیارد دلار به بازار عرضه کرده‌اند که در نتیجه صف آرایی ایجاد شده در این بازار طی یک هفته گذشته بوده است.

به گفته برخی از تحلیل‌گران بازار، رمزارزها به دنبال جلب توجه سرمایه گذاران درست به مانند طلا آن هم در حالی هستند که سرمایه گذاران همواره به دنبال راهی برای یافتن مسیرهای سرمایه گذاری خارج از شرایط تورم و نوسانات بازار ارزی بوده‌اند.

در طول دو ماه گذشته، بانک‌های مرکزی و دولت‌های مختلف جهان برای حمایت از اقتصاد جهانی در شرایط شیوع ویروس کرونا و رکود شدید اقتصادی اقدام به تزریق بسته‌های محرک مالی به اقتصاد طی دو ماه گذشته کرده‌اند.

پل تودور جونز میلیاردر سرمایه گذار و مدیر صندوق‌های سرمایه گذاری در اوایل هفته گذشته سرمایه خود را به سمت بازار بیت کوین متوجه ساخت و در این باره عنوان کرد که همزمان با افزایش تورم بازار به دنبال سرمایه گذاری در رمزارزهاست.

در یادداشتی که طی هفته گذشته منتشر شد، جونز خاطرنشان کرد که با ادامه همین روند فعلی جهان شاهد تورم پولی بسیار عظیمی خواهد بود.

او اضافه کرد: در دنیایی که تورم رو به رشد دارد، بهترین استراتژی برای سودآوری بیشتر، سوار شدن بر سریع‌ترین اسب است، اگر قرار باشد در این شرایط پیش بینی‌ای در این باره داشته باشم، این اسب را در شرایط کنونی بیت کوین می‌دانم. تودور همچنین در مقایسه بیت کوین با طلا عنوان کرد: بیت کوین در حال حاضر برای من یادآور طلاست، زمانی که در سال 1976 برای نخستین بار به بازار آن وارد شدم.

وی در پایان با بیان اینکه در شرایط کنونی هر دو سرمایه –طلا و بیت کوین – را صعودی می‌دانم، خبر داد: در آینده قیمت طلا به 2400 دلار در هر اونس هم خواهد رسید.