۰ نفر

افزایش قیمت طلا در واکنش به آمار اقتصادی تیره

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۴۹
کد خبر: 437356
افزایش قیمت طلا در واکنش به آمار اقتصادی تیره

قیمت طلا پس از سقوط یک درصدی در روز گذشته، تحت تاثیر آمار اقتصادی نامطلوب آمریکا که تبعات پاندمی ویروس کرونا را بارز کرد، در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۶۹۰ دلار و ۱۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۶۹۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت خدمات مالی اکسی کورپ، هنوز ابهامات فراوانی وجود دارد و بازارها تلاش می کنند اتفاقاتی که پس از پایان قرنطینه روی خواهند داد را ارزیابی کنند. طلا برای حفظ روند رشد خود با مشکل مواجه شده زیرا رشد اقتصادی ضعیف در اکثر کشورها از دلار به عنوان دارایی امن حمایت کرده و از تقاضا برای طلا کاسته است.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

طلا روز گذشته تحت تاثیر صعود ارزش دلار و ازسرگیری تولید برخی از پالایشگاههای طلا که محدودیت عرضه جهانی این فلز ارزشمند را برطرف می کند، بیش از یک درصد کاهش قیمت داشت.

کارفرمایان آمریکایی ۲۰.۲۳۶ میلیون کارگر را در ماه میلادی گذشته به دلیل تعطیلی کسب و کارها در پی شیوع ویروس کرونا اخراج کردند. انتظار می رود آمار هفتگی متقاضیان دریافت بیمه بیکاری آمریکا که بعدازظهر پنج شنبه منتشر می شود، نشان دهد درخواستها برای بهره مندی از حمایتهای بیکاری ایالتی در هفته منتهی به دوم مه به پایین سه میلیون مورد کاهش پیدا کرده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اظهار کرد که گروه مقابله با ویروس کرونا اکنون توجه خود را به احیای کسب و کار و زندگی اجتماعی متمرکز خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا هم پیش بینی کرد که اقتصاد منطقه یورو امسال به دلیل شیوع پاندمی ویروس کرونا ۷.۷ درصد کوچک خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۸۰۸ دلار و ۱۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۳ درصد افزایش، در ۷۵۸ دلار و ۵۴ سنت ایستاد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۴ دلار و ۹۶ سنت رسید.