۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اصلاح قیمت‌های طلا و نقره در پی صعودهای اخیر/ طلا در نقاط پشتیبانی اصلاحی

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۱۸
کد خبر: 431642
اصلاح قیمت‌های طلا و نقره در پی صعودهای اخیر/ طلا در نقاط پشتیبانی اصلاحی

قیمت معاملات آتی طلا و نقره در ساعت‌های ابتدایی معاملات امروز در ایالات متحده کاهشی آغاز شده است. البته به گفته تحلیل‌گران این روند اصلاحی قیمت‌های در پی روند صعودی اخیر و دستیابی به رکورد هفت و نیم ساله طی دو روز گذشته است. طلای قابل تحویل در ماه ژوئن در معاملات روز گذشته کومکس به قیمت 1788دلار در هر اونس به فروش رسید.

اقتصاد آنلایناکرم شعبانی؛ به گزارش کیتکو، روند صعودی معاملات هر دو فلز طلا و نقره همچنان از مزیت فنی قابل توجهی در نمودارها برخوردار است. با این حال در آخرین معاملات صورت گرفته معاملات آتی طلای ژوئن با کاهش 20.40 دلاری در هر اونس به 1748.60 دلار رسید. همچنین قیمت نقره در کومکس با کاهش 0.45 دلاری به 15.68 دلار در هر اونس رسید.

این در حالی است که به نظر می‌رسد بازارهای جهانی سهام در معاملات طول شب گذشته در یک روند مخلوط سیر نزولی را آغاز کردند. شاخص بورس‌های ایالات متحده با شروع معاملات نیویورک در حال ادامه یک روند نزولی است. اگرچه تحلیل‌گران معتقدند این یک روند نزولی و البته اصلاحی در پی روند صعودی روزهای اخیر و آخرین معاملات انجام گرفته در طول هفته گذشته است.

با در نظر گرفتن تغییرات بازار نفت می‌توان ادعا کرد که روند صعودی اخیر در شاخص‌های سهام ناشی از روند تخریب کامودیتی‌های خام به رهبری نزول قیمت نفت خام بوده است و همین امر باعث شده تا توجه سرمایه گذاران از دارایی‌های مشکل‌دار به سمت دارایی‌های کاغذی – سهام و اوراق قرضه – جلب شود. با این وجود قیمت طلا در بخش کامودیتی‌های خام تحت الشعاع قرار گرفت و با روندی معکوس موفق به شکستن رکورد هفت و نیم ساله خود شد.

صندوق بین المللی پول در این باره روز سه شنبه هشدار داد که روند همه گیری کووید -19 رشد سرعت اقتصاد جهانی را به کمترین میزان از رکود بزرگ 1930 تا کنون کاهش می‌دهد. پیش بینی صندوق بین المللی پول 6.6 درصد انقباض اقتصادی برای کشورهای دارای اقتصاد پیشرفته است. پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2021 بازگشت به سطح 5.8 درصدی است. پیش بینی صندوق این است که روند نزولی حاکی از همه گیری ویروس در سه ماهه دوم سال 2020 به اوج خواهد رسید. با این وجود اگر شرایط فعلی تا سه ماهه سوم هم ادامه داشته باشد می‌تواند 3 درصد دیگر از رشد اقتصاد جهانی را تحت الشعاع قرار دهد. همچنین پیش بینی شده است که شیوع دوباره این ویروس در سال 2021 می‌تواند بر 5 درصد دیگر از رشد تولید ناخالص داخلی جهان تاثیر بگذارد.

در همین حال شاخص دلار آمریکا صبح امروز –به وقت محلی- روند صعودی اصلاحی را در پی ریزش‌های اخیر آغاز کرد. بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده در معاملات امروز 0.73 درصد بوده است.

گزارش‌های اقتصادی ایالات متحده که قرار است امروز منتشر شود شامل بررسی هفتگی وام‌های مسکن، بررسی تولید، خرده فروشی، تولید صنعتی و استفاده از ظرفیت‌ها، شاخص مسکن، موجودی‌های تولیدی و تجاری و ... می‌تواند بر همه عوامل دیگر اثرگذار باشد.

از دیدگاه تکنیکال قیمت طلا همچنان در نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه از مزیت فنی تقریبا درازمدت برخوردار است. همچنان تحلیل‌گران هدف بعدی صعود طلا را در معاملات آتی ماه ژوئن 1800 دلار می‌دانند. و در یک سناریوی کاهشی قیمت طلا می‌تواند تا سطح 1700 دلار کاهش یابد.

photo_2020-04-15_17-42-48

معاملات آتی نقره نیز همچنان از مزیت فنی تقریبا کوتاه مدت برخوردار است. تحلیل‌گران همچنان هدف بعدی صعود نقره را سطح 17 دلار می‌دانند. هدف اصلی نزولی قیمت‌ها سطح 14.5 دلار است و نقطه پشتیبانی اول این فلز ارزشمند سطح 16 دلار و در ادامه هفته جاری 16.30 دلار خواهد بود.

photo_2020-04-15_17-42-56