۰ نفر

افزایش قیمت اونس طلا رکورد زد

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۴۹
کد خبر: 431233
افزایش قیمت اونس طلا رکورد زد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با تشدید نگرانیها نسبت به رکود اقتصادی شدید و همچنین تحت تاثیر تزریق بی‌سابقه نقدینگی توسط بانکهای مرکزی جهان، به بالاترین قیمت در بیش از هفت سال گذشته صعود کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۲۱ دلار رسید در حالی که در زمان گشایش معاملات تا مرز ۱۷۲۵ دلار صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: نگرانیها نسبت به دورنمای اقتصادی از رشد قیمت طلا پشتیبانی کرده است. نقدینگی که از سوی بانک مرکزی آمریکا به بازار تزریق شده و همچنین کاهش نرخهای بهره، طلا را به دارایی جذابی تبدیل کرده است. اما وی هشدار داد که در نبود اخبار جدید ممکن است قیمتها عقب نشینی کنند زیرا معامله گران و سرمایه گذاران بیکار ننشسته و به تغییر قراردادهایشان اقدام می کنند.

بسیاری از کشورها و بانکهای مرکزی برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرای تدابیر محرک مالی و اقتصادی پرداخته اند. بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته یک بسته محرک مالی به ارزش دو تریلیون و ۳۰۰ میلیون دلار معرفی کرد و  وزیران دارایی اتحادیه اروپا با یک بسته محرک اقتصادی به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو موافقت کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، اقدامات محرک مالی بانک مرکزی آمریکا روی ارزش دلار تاثیر می گذارد و ضعیف شدن ارزش دلار، خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می‌کند. از سوی دیگر کاهش نرخ‌های بهره هم هزینه نگهداری طلا را کمتر کرده و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند می افزاید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۲.۵ درصد افزایش، به ۲۲۴۳ دلار و ۱۲ سنت صعود کرد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، به ۷۵۵ دلار و ۵۱ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۵ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.