۰ نفر

مذاکره برای ارسال طلا با پروازهای چارتری

۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱
کد خبر: 427767
مذاکره برای ارسال طلا با پروازهای چارتری

تأمین کنندگان طلا در پی شیوع ویروس کرونا در جهان که به توقف سفرهای هوایی منجر شده است، سرگرم مذاکره هستند تا محموله‌ها از طریق پروازهای چارتری یا باری ارسال شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بلومبرگ نوشت: بازار جهانی طلا با شیوع ویروس کرونا دچار تغییرات و نوسانات زیادی شده است. مسائل لجستیکی بی‌نهایت دشوار شده اند و در شرایطی که تقاضا برای طلا افزایش پیدا کرده است، برخی از پالایشگاه‌های بزرگ طلا مجبور شده اند فعالیتشان را متوقف کنند. یک پالایشگر بزرگ آفریقای جنوبی پنج شنبه گذشته اعلام کرد ناچار است ارسال طلا به لندن را متوقف کند.

انجمن بازار طلای لندن که نماینده فعالان بازار طلا است، اعلام کرد ظرفیت پالایش مشکلی نیست و پالایشگر به حد کافی وجود دارد تا تقاضا را تأمین کند اما این گروه به دنبال راهی برای حل مشکلات لجستیکی بوده و سرگرم تحقیق درباره امکان اجازه حمل جهانی خارج از لندن است.

پالایشگرها و سایر فعالان بازار سرگرم تعامل با شرکت‌های لجستیکی هستند تا مشکل محدودیت‌های سفر را رفع کرده و امکان حمل فیزیکی طلا از طریق پروازهای باری یا چارتری را فراهم کنند.

اختلالات در زنجیره تأمین طلا به همراه افزایش شدید تقاضا برای این دارایی مطمئن باعث شده است قیمت طلا بالاتر رود. قیمت طلا هفته گذشته تحت تأثیر ابهامات در خصوص وجود طلای کافی در نیویورک برای تحویل قراردادهای آتی، بزرگترین رشد هفتگی در ۱۱ سال اخیر را ثبت کرد و قیمت هر اونس طلا آخرین بار در بالای مرز ۱۶۰۰ دلار بسته شد.

برخی از خرده فروشان و عمده فروشان طلا اعلام کرده اند که موجودیشان در حال اتمام است و شرکت "راند ریفاینری" آفریقای جنوبی در پی توقف پروازهای تجاری، سرگرم بررسی گزینه‌های دیگر برای عمل به تعهداتش و تحویل طلا به بازار لندن است.

شرکت " آر بی سی کپیتال" در این باره گفت: اخبار نگرانی‌ها درباره امکان خرید و تحویل طلای فیزیکی را بزرگ کرده اند اما اگر تعطیلی‌های بیشتری در زنجیره تأمین روی دهد، در این صورت نگرانی‌های مذکور منطقی خواهد بود.

انجمن بازار شمش لندن اعلام کرده که با توجه به بیش از ۸۰۰۰ تن آمار موجودی که به تازگی منتشر شده، موجودی طلای لندن از وضعیت مطلوبی برخوردار است. این گروه درباره مکان‌های دیگر خارج از لندن که ممکن است طلا تحویل داده شود، توضیح نداد اما نیویورک یک گزینه احتمالی به شمار می‌رود.