۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش نزدیک به ۱۰۰ دلاری طلا برای دستیابی دوباره به رکورد هفت ساله/ طلا در یک قدمی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس

۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷
کد خبر: 426875
جهش نزدیک به ۱۰۰ دلاری طلا برای دستیابی دوباره به رکورد هفت ساله/ طلا در یک قدمی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس

بازار طلا روز سه شنبه با استقبالی بی نظیر روبرو شد، چرا که سرمایه گذاران هراسان از ضرر و زیان بیشتر ناشی از شیوع ویروس کرونا که باعث تعطیلی معادن و پالایشگاه‌ها شده و با اعلام حمایت پولی بی سابقه بانک مرکزی آمریکا بار دیگر بازار طلا را در راس توجهات قرار دادند.

اقتصاد آنلاین - اکرم شعبانی؛ در بازار کومکس نیویورک، طلا برای تحویل در ماه آوریل که همچنان فعال‌ترین و پرطرفدارترین قراردادها را در اختیار دارد، با قیمت ۱۶۶۰ دلار در هر اونس بسته شد و نسبت به قیمت روز دوشنبه ۹۳ دلار افزایش به ثبت رساند. این در حالی است که در ساعات نخستین روز، این افزایش قیمت ۱۳۱ دلار معادل ۸.۴ درصد در هر اونس بود.

افزایش قیمت طلا در روز سه شنبه حتی رکورد یک روز پیش از این را هم شکست و حاشیه سود قابل توجهی بر جای گذاشت با این حساب در طول هفته جاری طلا تاکنون ۱۵۰ دلار در هر اونس افزایش داشته است.

رویترز روز گذشته به نقل از گلدمن ساکس نوشت: نگرانی‌های تورمی در دوران شیوع کرونا موجب شد که بانک مرکزی سیاستی در این دوران در پیش بگیرد تا طلا به عنوان «پناهگاه ارزی» ارزیابی شود.

ما همراه با ماهیت مالی سیاست در پیش گرفته شده به کووید -۱۹ معتقدیم که نگرانی‌ها به دلیل تورم فیزیکی و دستیابی به بالاترین قیمت قابل پیش بینی موجب خواهد شد طلا بر دارایی‌های مالی تسلط یابد و این یکی از ویژگی‌های این فلز ارزشمند در طول یک دهه گذشته بوده است.

تحلیل‌گران CIBC به سرپرستی آنیتا سونی عنوان کردند که رویدادهای اخیر فرصتی برای سهام طلا ایجاد کرده است؛ در این باره بلومبرگ گزارش می‌دهد: نرخ بهره نزدیک به صفر، عدم قطعیت بازار و تزریق مداوم نقدینگی به بازار فرصت در پیش گرفتن یک سیر صعودی را برای طلا و نقره فراهم آورده است. و این «فرصت عالی برای خرید در کل این بخش» خلق کرده است.

گفتنی است طلا طی هفته‌های گذشته فراز و فرودهای زیادی پشت سر گذاشته است، اگرچه طی هفته‌های گذشته طلا با شکستن رکورد ۷ ساله به قیمت ۱۷۰۰ دلار در هر اونس رسید اما در همین راستا در طول هفته گذشته قیمت این فلز گرانبها به ۱۴۵۰ دلار در هر اونس نیز دسته یافته بود.