۰ نفر

نوسان شدید طلا در بازارهای جهان

۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۱۱
کد خبر: 426002
نوسان شدید طلا در بازارهای جهان

قیمت طلا در معاملات پرنوسان روز پنج شنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران با وجود اقدامات محرک مالی دولتها و بانکهای مرکزی، به دنبال تهیه نقدینگی بودند بیش از یک درصد سقوط کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۱.۳ درصد سقوط کرد و به ۱۴۶۶ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار که روز چهارشنبه حدود سه درصد سقوط کرده بود، در زمان گشایش خود یک درصد افزایش داشت.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۴۶۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، در این باره گفت: همه چیز تحت تاثیر مقابله با شیوع ویروس کرونا و احیای اعتماد به فعالیت اقتصادی قرار دارد. همه این اقدامات برای حمایت از رشد اقتصادی زمانی موثر واقع می شود که این اپیدمی در کوتاه مدت مهار شود.

دلار به بالاترین حد خود در سه سال اخیر صعود کرد و اوراق قرضه به همراه بازارهای سهام سقوط کردند زیرا در شرایطی که دنیا با اپیدمی کرونا دست و پنجه نرم می کند، اعلام بسته محرک مالی ۷۵۰ میلیارد یورویی از سوی اتحادیه اروپا تنها یک آرامش موقتی به همراه داشت.

بر اساس گزارش رویترز، دولتها و بانکهای مرکزی سراسر جهان تدابیری را برای مقابله با اثرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به کار گرفته‌اند. انتظار می‌رود دولت ژاپن یک بسته اقتصادی رونمایی کند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از شهروندان این کشور خواسته است مقرراتی که با هدف مهار اپیدمی کرونا به اجرا گذاشته شده اند را رعایت کنند و تماسهای اجتماعی خود را کاهش دهند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۴.۲ درصد کاهش، به ۱۵۲۰ دلار و ۵۱ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۱۱ دلار و ۹۱ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۳.۴ درصد کاهش، در ۶۰۳ دلار ایستاد.