سرانجام ویروس کرونا توانست بیت‌کوین را هم به زانو دربیاورد؛ تا جایی که در هفته اخیر، قیمت بیت‌کوین با 50 درصد سقوط از بالاترین حد خود مواجه شد.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ بیت کوین در طول چند روز گذشته عملکرد خوبی نداشته است. از زمان اوج قیمت خود در روز شنبه که به 9هزار و 200 دلار رسید، با کاهش ناگهانی خود حدود 3هزار و 800 دلار نسبت به بالاترین قیمت خود در هفته، 50 درصد سقوط کرد.

متاسفانه، در حال حاضر نشانه‌های کلیدی حاکی از آن است که فعلا به چشم‌انداز آینده وضعیت بهبود بیت کوین نباید امیدوار بود.

در حالی که بسیاری از رسانه‌ها، بیت‌کوین را به عنوان یک منبع ثروت آسان نشان می‌دهند، اما همیشه اینطور نیست. بر اساس تخمین‌های ارائه شده گفته می‌شود که طی چند ماه گذشته، استخراج یک بیت‌کوین، چیزی به ارزش 8هزار دلار در مصرف برق و سخت‌افزارها هزینه داشته است.

آیا قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت؟

تحلیلگران در حال حاضر با طراحی یک وضعیت اصلاحی به نظر می‌رسد که فعلا توانسته‌اند از روند نزولی جلوگیری کنند و باید گفت که اکنون قیمت بیت‌کوین در کانال 5هزار و 300 دلار قرار دارد.

همبستگی بیت‌کوین و طلا در زمان بحران کرونا

در حال حاضر، بیت‌کوین و طلا، همانطور که انتظار می‌رود در یک بحران نقدینگی قرار بگیرند، عملکردی مشابه دارند. این دو دارایی مشهور، همانندی اتفاقی که در زمان بحران نقدینگی در سال 2008 برای طلا رخ داد، اکنون نیز روند نزولی را در پیش گرفته‌اند.

گفتنی است که در سال 2008، بازار فلزات گران‌بها به دلیل بحران نقدینگی، متحمل خسارت‌های فراوانی شدند. به این ترتیب که معاملات آتی طلا و نقره در بازار هند در یک روز به ترتیب، 4.25 و 8 درصد سقوط کردند. در حالی که همبستگی بیت‌کوین و طلا از ماه ژانویه مشهود است، اکنون شاهد افت قیمت 10 درصدی طلا و 50 درصدی بیت‌کوین هستیم.

در نمودار ارائه شده، روند ارتباط افت قیمت طلا و بیت‌کوین را مشاهده می‌کنید؛

سقوط 50درصدی رمزارز مشهور