۰ نفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران به اقتصادآنلاین خبر داد؛

افت چشمگیر دادوستدها در بازار طلا/ ارزانى طلا در گرو کنترل نرخ ارز

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبر: 423220
افت چشمگیر دادوستدها در بازار طلا/ ارزانى طلا در گرو کنترل نرخ ارز

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از افت چشمگیر دادوستدها در بازار مصنوعات طلا در نتیجه نوسان بالا قیمتى خبر داد و گفت: تا زمانى که نرخ ارز کنترل نشود قیمت طلا و سکه همچنان در نوسان خواهد بود.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ ابراهیم محمدولى در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش مجدد قیمت طلا اظهار کرد: رشد قیمت اونس جهانى طلا و نرخ ارز باعث شد مجددا بهاى طلا و سکه نسبت به هفته گذشته افزایش یابد اما به رغم روند صعودى که اونس جهانى در پیش گرفته، اگر بانک مرکزى نرخ ارز را کنترل کند نوسان قیمت طلا از بین خواهد رفت.

محمدولى ادامه داد: متاسفانه نوسان قیمت طلا و بیمارى کرونا باعث شده دادوستدها در بازار با افت چشمگیرى همراه شود و پیش بینى ما این است که با ادامه وضعیت فعلى و عدم کاهش نرخ ارز، طلا همچنان در همین مدار صعودى حرکت کند.

وى با تشریح قیمت طلا و سکه بیان کرد: در بازار امروز قیمت هر قطعه سکه امامى به شش میلیون و ٨٥ و سکه طرح قدیم به پنج میلیون و ٩١٥هزار تومان رسیده است؛ همچنین نیم سکه امروز با قیمت سه میلیون و ٥٠ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ٨٠٠ و سکه یک گرمى ٩٨٠هزار تومان معامله مى‌شود.

محمدولى اصافه کرد: قیمت هر گرم طلاى ١٨عیار نیز در بازار امروز به ٦٠٤هزار تومان رسیده که نسبت به هفته گذشته حدود ٨هزار تومان گران‌تر شده است.