۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

روند صعودى قیمت طلا معکوس شد/ معاملات بازار طلا تقریبا به صفر رسید

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
کد خبر: 421116
روند صعودى قیمت طلا معکوس شد/ معاملات بازار طلا تقریبا به صفر رسید

نایب دوم رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از معکوس شدن روند صعودى قیمت ها در بازار طلا خبر داد و گفت: شیوع بیمارى کرونا باعث سقوط ارزش اونس جهانى و در پى آن افت قیمت طلا و سکه در بازار داخلى شد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ محمد کشتى‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به کاهش قیمت طلا و سکه، درباره علت آن توضیح داد: طى دو روز گذشته بهاى اونس جهانى طلا حدود ٥٨دلار کاهش یافته ضمن اینکه دیروز نرخ دلار به زیر ١٥هزار تومان هم رسید، بنابراین کاهش این دو عامل اصلى باعث ریزش قیمت طلا و سکه شد.
او شیوع بیمارى کرونا را عامل اصلى افت بهاى اونس جهانى عنوان کرد و گفت: در پى این کاهش، در دو روز اخیر بهاى هر قطعه سکه حدود ٥٠٠ و طلا گرمى ٦٠هزار تومان سقوط کرده است ضمن اینکه در حال حاضر قیمت ها هیچ حبابى ندارد.
این فعال بازار طلا به افت چشمگیر معاملات در پى این بیمارى نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سطح داد‌ و ستد‌ها در بازار به شدت کاهش یافته و معاملات طلا و سکه تقریبا به صفر رسیده است.
کشتى‌آراى درباره ادامه روند قیمت ها اظهار کرد: با وجود وضعیت فعلى هیچ گونه پیش بینى و تحلیلى درمورد آینده قیمت طلا و سکه امکان‌پذیر نیست و تمام تحلیل‌ها دستخوش تحولات روز قرار دارد.