۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

طلاى دست دوم نخرید/ عدم تاثیر FATF بر نوسانات بازار طلا

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۱۰
کد خبر: 419735
طلاى دست دوم نخرید/ عدم تاثیر FATF بر نوسانات بازار طلا

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که به خاطر مشکلات متعدد طلاى دست دوم، سراغ خرید این نوع طلا نروند.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ نادر بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین توضیح داد: طى چند روز گذشته با شیوع ویروس کرونا و افزایش نرخ ارز، قیمت اونس جهانى طلا حدود ٧٠دلار گران شده است؛ این عوامل در کنار بالا بودن امنیت سرمایه گذارى طلا، سطح تقاضا در این بازار را افزایش داده و منجر به رشد بهاى طلا و سکه شده است.

وى همچنین با تاکید بر بى تاثیرى FATF بر قیمت ها، اظهار کرد: FATF تاثیرى بر نوسانات قیمت طلا و سکه نداشته؛ در این شرایط اگر نرخ ارز توسط بانک مرکزى کنترل شود و کاهش یابد، حتى با وجود افزایش قیمت اونس جهانى به احتمال زیاد قیمت طلا و سکه به ثبات خواهد رسید.

بذرافشان با اشاره به نوسانات قیمت طلا و سکه به مردم توصیه کرد: با توجه به افزایش قیمت ها امکان سوء استفاده در این شرایط بیشتر مى شود به همین دلیل توصیه ما به مردم این است که سکه را با کارت وکیوم همان واحد و هولوگرام اتحادیه و همچنین از واحدهایى که جواز سکه فروشى دارند، بخرند.

این عضو اتحادیه طلا تاکید کرد: از طرفى با افزایش قیمت ها گرایش مردم به خرید طلاى دست دوم افزایش پیدا کرده که از این بابت نیز توصیه ما به مردم این است که با توجه به مشکلات عیار و کد استاندارد طلاهاى دست دوم و نیز شیوع بیمارى کرونا سراغ خرید این نوع طلا نروند و به جاى آن طلاى کم اجرت نو بخرند.

به گفته بذرافشان، براى خرید طلاى نو نیز تاکید ما این است که مردم از واحدهاى داراى مجوز اتحادیه خرید کنند و حتما به وزن، رنگ و نوع مصنوع و همچنین استاندارد فاکتور دقت کنند.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در بخش دیگرى از صحبت هاى خود به زیان فروشندگان طلا نیز اشاره کرد و گفت: برخى در این شرایط تصور مى کنند که طلافروشان سود بالایى نصیبشان مى شود، در حالیکه نوسانات بالاى قیمت ما را هم متضرر کرده است که در این شرایط کنترل نرخ ارز مى تواند باعث به ثبات رسیدن قیمت ها در بازار طلا شود.