۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

رکود بازار طلا در پی نوسان قیمت‌/ گرانی طلا چقدر متاثر از FATF است؟

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
کد خبر: 418874
رکود بازار طلا در پی نوسان قیمت‌/ گرانی طلا چقدر متاثر از FATF است؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نوسانات اخیر قیمت طلا را عامل رکود بازار و دوری و ترس مردم از خرید و فروش دانست و گفت: افزایش نرخ ارز و اونس جهانی دو عامل اصلی رشد قیمت طلا و سکه است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره علت افزایش قیمت طلا و سکه اظهار کرد: اگرچه جو روانی قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF بر قیمت طلا و ارز بی تاثیر نیست اما در حال حاضر قیمت‌ها در بازار طلا بیشتر متاثر از نوسانات نرخ ارز و اونس جهانی طلا است تا اخبار دیگر.

محمدولی به رکود بازار طلا اشاره کرد و گفت: متاسفانه در روزهای نزدیک به شب عید که تقاضا برای طلا و سکه باید با افزایش همراه شود، به خاطر نوسانات قیمت شاهد رکود بازار و دوری مردم از بازار هستیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: اگر همانطور که رییس کل بانک مرکزی اظهار کرده‌اند که افزایش نرخ ارز متاثر از مسئله FATF نیست پس انتظار داریم که با کنترل نرخ ارز آرامش را به بازار طلا بازگردانند چراکه حتی باوجود رشد بهای اونس جهانی طلا، اگر نرخ دلار کنترل شود قیمت طلا هم کنترل و حتی ارزان خواهد شد.

محمدولی خاطرنشان کرد: از آنجا که هیچ چشم‌اندازی از روند بازار طلا و قیمت‌ها نداریم نمی‌توانیم به مردم توصیه کنیم که خرید و فروش انجام بدهند یا خیر، اما به لحاظ سوددهی بلندمدت مصنوعات طلا اگر کسی نیاز و یا توان مالی دارد طلا بخرد.