۰ نفر

طلا هم با دلار همراه شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۰۱
کد خبر: 417883
طلا هم با دلار همراه شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقاضا برای خرید دارایی امن در مواجهه با هزینه‌های اقتصادی اپیدمی ویروس کرونا در چین، به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته صعود کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۵۸۶ دلار و ۱۵ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۵۸۹ دلار و ۲۰ سنت قرار گرفت.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره اظهار کرد: بازارهای آسیا-اقیانوسیه با کاهش گشوده شدند و سرمایه گذاران در حال حاضر به شدت نگران پیامد اقتصادی ویروس کرونا و اعتماد تجار و مصرف کنندگان هستند. اپل هشدار داد که درآمدش در سه ماهه مارس امسال به دلیل مختل شدن تولید در چین به دلیل شیوع اپیدمی ویروس کرونا و تقاضای پایین‌تر بازار چین، کمتر خواهد بود. بنابراین بازار با ریسک گریزی سرمایه گذاران روبرو شده است.

اپل یکی از بزرگترین شرکتهای غربی است که از این اپیدمی آسیب دیده است.

گفته می‌شود تاسیسات تولید در چین که آیفون و محصولات الکترونیکی دیگر را تولید می‌کنند در حال بازگشایی هستند اما روند افزایش تولید آنها آهسته‌تر از حد انتظار بوده است. این امر سبب افت شاخصهای سهام آمریکا به همراه آسیایی‌ها شد.

بر اساس گزارش رویترز، شمار قربانیان ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین ۹۸ نفر افزایش یافت با این حال روند شیوع این ویروس آهسته شد و تا روز دوشنبه موارد جدید ابتلا به پایین دو هزار نفر رسید. با این همه کارشناسان جهانی هشدار دادند که هنوز زود است بگوییم این اپیدمی مهار شده است.

در این بین چین به تلاشهایش برای تعدیل آسیب اقتصادی این اپیدمی ادامه می‌دهد و بانک مرکزی چین نرخ بهره وام دهی میان مدت خود را کاهش داد.

دلار آمریکا که در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به ارز مطمئن تبدیل می‌شود هم در برابر رقیبان بزرگ خود به بالاترین حد در بیش از چهار ماه گذشته صعود کرد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA، از نظر فنی طلا ۱۰ دلار با شکستن مقاومت در محدوده ۱۵۹۵ تا ۱۶۰۰ دلار فاصله دارد و اگر طلا بالای این محدود بسته شود، به معنای افزایش بیشتر قیمت در روزهای آتی خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۵۳۰ دلار و ۴۱ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۷ دلار و ۸۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، در ۹۷۱ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.