۰ نفر

پیش بینی قیمت طلا تا ۴ ماه آینده

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲
کد خبر: 417864
پیش بینی قیمت طلا تا ۴ ماه آینده

موسسه سرمایه گذاری TD Securities پیش بینی می کند که میانگین قیمت جهانی هر اونس طلا تا ماه جولای به بیش از 1600 دلار خواهد رسید.

به گزارش کیتکو نیوز، استراتژیست های موسسه TD Securities اعلام کردند که با توجه به پایین بودن نرخ بهره واقعی در جهان، روند صعودی تقاضا و قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی افزودند: روند صعودی قیمت طلا با قدرت ادامه خواهد یافت، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا همچنان افزایش خواهد یافت و عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا خواهد بود. تا زمانی که نرخ بهره در جهان پایین باشد، تقاضای سرمایه گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها افزایش خواهد یافت.

پیش بینی استراتژیست های این موسسه سرمایه گذاری آن است که هنوز پتانسیل زیادی برای افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که 59 درصد سیگنال های تکنیکال نشان می دهد که روند صعودی قیمت طلا تا 4 ماه آینده ادامه خواهد یافت.

پایه و اساس تحلیل موسسه TD Securities مبتنی بر تمایل فدرال رزرو آمریکا برای کاهش بیشتر نرخ بهره در صورت نیاز است، حتی اگر نرخ تورم با افزایش روبرو شود.

این تحلیل هماهنگ با چشم انداز راهبردی کالا برای طلا است به خصوص با توجه به منفی بودن نرخ بهره واقعی آمریکا که موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا می شود.

این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرده است که تولیدکنندگان طلا از افزایش قیمتها در سال 2020 سود خواهند برد.

در این گزارش آمده است: یک تولیدکننده طلا با توجه به آینده نامطمئن بازارهای جهانی، از افزایش قیمت طلا بالاتر از سطح 1440 دلاری سود خواهد برد. تولیدکنندگان انتظار دارند که روند صعودی قیمت طلا تا پایان امسال ادامه یابد.

موسسه TD Securities پیش بینی کرده است که قیمت طلا در سه ماه دوم امسال به 1560 دلار، سه ماه سوم به 1625 دلار و سه ماه چهارم به 1650 دلار خواهد رسید.