۰ نفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌گو با اقتصادآنلاین؛

طلا تا پایان سال چه می‌شود؟/ سود خریداران مصنوعات طلا در بلندمدت

۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴
کد خبر: 417056
طلا تا پایان سال چه می‌شود؟/ سود خریداران مصنوعات طلا در بلندمدت

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند افزایشی قیمت طلا، پیش‌بینی کرد: به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه تا پایان سال با همین سرعت کم به سمت افزایش در حرکت باشد.

اقتصادآنلاینفرناز حبیبیان؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره نوسانات این هفته بازار طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، هر دو عامل متاثر بر قیمت طلا یعنى اونس جهانی و نرخ ارز با افزایش همراه بودند و این موضوع باعث شد قیمت طلا و سکه در بازار داخل نیز گران شود.

وی درباره میزان تقاضا در بازار نیز بیان کرد: بازار طلا طی ماه‌های گذشته به دلیل افزایش و نوسان قیمت‌ها با رکود همراه شده بود، حتی امسال تقاضا در آستانه روز مادر نیز همانند سال‌های گذشته نبود ولی انتظار داریم با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و با کنترل نرخ ارز توسط بانک مرکزی، شاهد رونق معاملات و افزایش خرید و فروش‌ها در بازار طلا باشیم.

محمدولی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که در زمان نوسان قیمت، مردم نه برای خرید و نه برای فروش به سمت بازار طلا نمی‌آیند چراکه تصور می‌کنند شاید طلا و سکه ارزان‌تر و یا گران‌تر شود به همین خاطر از بانک مرکزی درخواست داریم که با کنترل بازار ارز و در پی آن ایجاد آرامش در بازار طلا، باعث جلب اعتماد عمومی شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش تقاضا برای طلای آب شده نسبت به سال گذشته نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه توصیه ما به مردم در مورد خرید مصنوعات طلا به جای طلای آب شده نتیجه بخش بود و بر خلاف سال گذشته که تقاضا براى خرید طلای آب شده شدت گرفته بود، امسال مردم به سمت خرید مصنوعات طلا سوق پیدا کردند.

وی تصریح کرد: تجربه سال‌ها فعالیت ما در بازار طلا نیز حاکی از آن است که خرید مصنوعات طلا و سرمایه‌گذاری در این بخش، سود قابل توجهی در بلندمدت دارد.

محمدولی درباره روند قیمت طلا و سکه تا پایان سال گفت: به نظر می‌رسد اگر نرخ ارز کنترل شود، حرکت طلا با همین روندی که در پیش گرفته به سمت افزایش خواهد بود ولی این افزایش، چشمگیر و هیجانی نیست.