۰ نفر

بازار طلا سوت و کور شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۰۵
کد خبر: 416878
بازار طلا سوت و کور شد

اخبار بد از بازار طلای چین ادامه دارد و اکنون پیش بینی می‌شود تقاضا برای جواهرات طلا در نتیجه هراس فزاینده از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب ببیند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ژانگ یونگ تائو، مدیرعامل انجمن طلای چین در مصاحبه با بلومبرگ پیش‌بینی کرد: تقاضا برای جواهرات طلا در چین که بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است، به شدت افت خواهد کرد. وی در ادامه افزود: ترس از ابتلا به ویروس کرونا، مصرف کنندگان را در خانه نگه داشته است. شمار قربانیان ویروس کرونا در چین از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشته است.

مدیرعامل انجمن طلای چین گفت: فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به دلیل شیوع ویروس تعطیل هستند. فروش جواهرات و شمش طلا امسال به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

فروش طلا در طول جشن سال نوی چین هم تعریفی نداشت. نانسی وانگ، نایب رییس شرکت "لوک فوک هولدینگز" اظهار کرد: جواهرفروشان بین‌المللی شاهد افت قابل ملاحظه‌ای در میزان خرده فروشی و تردد روزانه خریداران در سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ و ماکائو در طول یک هفته تعطیل بودند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، آمار فروش طلا در چین سال میلادی گذشته مایوس کننده بود. آمار شورای جهانی طلا نشان داد که تقاضای چین برای جواهرات در سال ۲۰۱۹ به میزان هفت درصد افت کرده است. این موسسه خاطرنشان کرد که قیمت بالای طلا در بازار چین، بزرگترین عامل بازدارنده تقاضا برای خرید در سال میلادی گذشته بود. به نظر می‌رسد امسال اصلی‌ترین عواملی که تاثیر منفی بر تقاضا خواهند داشت، رشد اقتصادی ضعیف و نگرانی از شیوع ویروس کرونا هستند.

موسسه کپیتال اکونومیکس پیش بینی کرده است حتی اگر اپیدمی کرونا در چین مهار شد، این کشور رشد اقتصادی آهسته‌تری پیدا خواهد کرد. بانک آمریکایی گلدمن ساکس هم پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۰ را از ۵.۸ درصد به ۵.۲ درصد کاهش داده است.