۰ نفر

رد پای دلار در سبزه میدان

۷ بهمن ۱۳۹۸، ۷:۱۲
کد خبر: 412741
رد پای دلار در سبزه میدان

قیمت سکه طی یک روز 70 هزار تومان در بورس سنتی بازار طلا یعنی سبزه میدان افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش قیمت سکه و طلا را ناشی از افزایش قیمت ارز عنوان کرد و گفت: داد و ستد در بازار طلا راکد است، اما قیمت‌ها تکان خورده است. در بازار روز گذشته قیمت هر سکه تمام طرح قدیم 4 میلیون و 920، طرح جدید 4 میلیون و 950، نیم سکه 2 میلیون و 490، ربع سکه یک میلیون و 480، سکه گرمی 920 هزار تومان، هر مثقال طلا 2 میلیون و 185 و هر گرم طلای 18 عیار 50420 هزار تومان بود. به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت سکه در روزشنبه 4 میلیون و 880 هزار تومان بود که با 70 هزار تومان افزایش روز یکشنبه به 4 میلیون و 950 هزار تومان رسید.

کشتی آرای گفت: افزایش قیمت طلا در کشور در حالی است که قیمت انس جهانی در دو روز گذشته ثابت مانده و هر انس 1572 دلار قیمت دارد. اما با اینکه درکشور داد و ستدها تحت تأثیر شرایط آب و هوایی و ایام فاطمیه به حداقل خود رسیده است اما به‌خاطر افزایش نرخ ارز، قیمت سکه و طلا بالا رفته است. قیمت دلار در بازار تهران روز شنبه 13550 تومان بود اما روز یکشنبه این قیمت به 13580 تومان افزایش یافت. کشتی آرای بازار طلا را تحت تأثیر نوسانات قیمت ارز می‌داند و تأکید دارد افزایش قیمت طلا ناشی از افزایش تقاضا نیست. در واقع قیمت ارز در روزهای اخیر تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار بود.

افزایش قیمت دلار

روز گذشته هر دلار در صرافی‌های بانکی با افزایش ۵۰ تومانی قیمت نسبت به شنبه به بهای ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته شد. به این ترتیب در معاملات روز گذشته فاصله قیمت خرید و فروش دلار و یورو که معمولاً حدود ۱۰۰ تومان است به ۲۵۰ تومان افزایش یافت. نرخ خرید هر دلار امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان و فروش ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان بود.نرخ خرید هر یورو نیز ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان شد. میانگین بهای هر یورو شنبه در سامانه سنا ۱۴ هزار و ۷۸۲ تومان و هر دلار ۱۳ هزار و ۱۴۲ تومان بود.