۰ نفر

بازار طلا مبهم است، فعلاً ورود نکنید

۱۹ دی ۱۳۹۸، ۶:۳۷
کد خبر: 408279
بازار طلا مبهم است، فعلاً ورود نکنید

هنگامی که پارامترهای روانی وارد بازارهای سرمایه پذیر می‌شود، برخی تصور می‌کنند که الزاماً افزایش قیمت‌ها به معنی وجود تقاضا و هجوم شماری از خریداران برای خرید طلا و سکه است، اما واقعیت این است که بسیاری از سرمایه‌گذاران هوشمند در چنین شرایطی نه خرید می‌کنند و نه فروش.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، چرا که در چنین موقعیتی، حد زیان و حد منفعت نامشخص است، چرا؟به دلیل مبهم بودن چشم‌انداز بازارها.قیمت طلا، طی تحولات روزهای گذشته افزایش داشته است.دیروز توصیف بازار طلا از نگاه رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران شنیدنی بود.وی روند بازار طلا و سکه را آرام و این گونه توصیف کرد:«وقتی قیمت‌ها بالا می‌رود، داد و ستدی در بازار انجام نمی‌شود.»

بر این اساس تا لحظه تنظیم گزارش قیمت سکه تمام طرح جدید 5 میلیون و 37 هزار تومان، نیم سکه 2 میلیون و 562 هزار، سکه ربع یک میلیون و 563، سکه گرمی 942 هزار و هر گرم طلای 18 عیار در بازار تهران 510 هزار تومان بود. ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از تأثیر نوسانات قیمت طلای جهانی و قیمت ارز بر قیمت طلا در بازار خبر داد و گفت: این نوسانات بیشتر موجب افزایش قیمت‌ها در چند روز اخیر شده است. به گفته محمدولی «روند بازار با نوسانات به حالت رکود وارد می‌شود و داد و ستدی انجام نمی‌شود. از دید ما که بازار را رصد می‌کنیم، افزایش قیمت‌ها موجب افزایش تقاضا نشده است.» محمدولی، نوسانات بازار را عاملی دانست که قدرت تصمیم‌گیری را از خریداران و فروشندگان گرفته است.حتی برخی فروشندگان تحت تأثیر شرایط بازار، از فروش خودداری می‌کنند چون اطمینان ندارند با همین قیمت‌ها بتوانند طلا یا سکه را جایگزین کنند.

وی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم با افزایش قیمت‌ها تقاضا نیز بالا برود انتظار درستی نیست و در روزهای اخیر هیچگونه افزایش تقاضایی را برای سکه یا طلا شاهد نیستیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ارزیابی از قیمت طلا و سکه را در روزهای آینده تحت تأثیر حوادث سیاسی و بین‌المللی دانست و گفت: به نظر نمی‌رسد در روزهای آینده با نوسان شدیدی در بازار طلا مواجه باشیم.

کارشناسان بازار طلا با احتساب نبود چشم‌انداز سیاسی تحولات منطقه به سرمایه‌گذاران سنتی چه فروشندگان و چه خریداران، توصیه می‌کنند که در قیمت‌های بالا نه اقدام به خرید کنید و نه برای فروش طلا تعجیل کنید.