۰ نفر

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

طلا بعد از سال میلادی ارزان می‌شود؟/ یلدا هم نتوانست رکود بازار طلا را از بین ببرد

۱ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۵۷
کد خبر: 403833
طلا بعد از سال میلادی ارزان می‌شود؟/ یلدا هم نتوانست رکود بازار طلا را از بین ببرد

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از رکود بازار طلا نسبت به سال‌های گذشته در روزهای قبل از شب یلدا خبر داد و گفت: کاهش توان مالی مردم و آلودگی هوا باعث شد امسال تقاضای چندانی برای خرید طلا به مناسبت یلدا ایجاد نشود.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش نرخ ارز و تاثیر مستقیم آن بر قیمت طلا و سکه بیان کرد: در ادامه روند افزایشی قیمت‌ها در بازار طلای هفته گذشته، از روز گذشته بهای طلا و سکه مجددا متاثر از افزایش نرخ ارز با رشد همراه بود به طوریکه قیمت سکه در شروع معاملات روز گذشته از چهار میلیون و 470هزار تومان بود به فاصله یک ساعت 100هزار تومان گران شد.

او اضافه کرد: در معاملات امروز نیز با توجه به صعود نرخ دلار به 13400تومان، قیمت سکه به چهار میلیون و 600هزار تومان رسید اما در حال حاضر با افت 250تومانی نرخ دلار، قیمت‌ها در بازار طلا نیز به تعادل رسید و به این ترتیب سکه 80هزار تومان ارزان شد.

کشتی‌آرای درباره تاثیر تقاضای شب یلدا در افزایش قیمت طلا و سکه توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت ها و کاهش توان مالی مردم و نیز کاهش تردد مردم به خاطر آلودگی هوا، برخلاف سال‌های گذشته بازار طلا در آستانه شب یلدای امسال با رکود همراه بود.

وی با تاکید بر طبیعی بودن نوسانات قیمت طلا و ارز در روزهای آخر سال میلادی اظهار کرد: امسال نوسانات قیمت چه در بازار ارز و چه در بازار طلا مثل سال گذشته نیست، بلکه ما همیشه در این موقع سال شاهد افزایش تقاضا برای تسویه حساب شرکت‌ها و مسافرت‌های خارجی مردم هستیم.

نائب رییس اتحادیه طلا افزود: مسلما بعد از پایان تقاضا برای ارز یعنی با آغاز سال میلادی جدید، قیمت طلا و سکه نیز روند کاهشی و آرام به خود خواهد گرفت.

او با بیان اینکه قیمت طلا تا پایان هفته جاری دارای نوسان حداقلی خواهد بود، گفت: سکه در حال حاضر هیچ حبابی ندارد و قیمت آن واقعی است؛ قیمت طلا در معاملات ظهر امروز به گرمی 461هزار تومان و سکه به چهار میلیون و 525هزار تومان رسید.