۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت سکه تمام طرح امامی امروز ۱۹ آذر ٩٨

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵
کد خبر: 400619
قیمت سکه تمام طرح امامی امروز ۱۹ آذر ٩٨

امروز در بازار آزاد تهران، هر قطعه سکه تمام طرح امامی با قیمت چهار میلیون و 783 هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته 108 هزار تومان گران شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ امروز قیمت سکه تمام طرح امامی در بازار آزاد تهران چهار میلیون و 783 هزار تومان تعیین شد که نسبت به چهار ماهه گذشته در بالاترین سطح قیمتی قرار گرفته است؛ همچنین قیمت سکه امامی نسبت به روز اجرایی شدن طرح افزایش قیمت بنزین، حدود 628 هزار تومان افزایش یافته است.

بالاترین و پایین‌ترین قیمت سکه امامی در سال٩٨

بالاترین قیمت سکه امامی از ابتدای سال ٩٨ تا کنون مربوط به اواسط فروردین و برخی روزهای اردیبهشت است؛ قیمت سکه امامی در مدت مذکور به پنج میلیون و ٢٠٠ هزار تومان نیز رسیده بود. همچنین پایین ترین قیمت سکه امامی مربوط به اواسط مهرماه است. قیمت سکه طرح جدید در برخی روزهای مهر، به حدود سه میلیون و ٧٠٠هزار تومان رسید.

نمای بازار سکه امامی در سال ٩٧

سکه امامی در سال ۹۷ رشد غیر قابل تصوری را تحت تاثیر نوسانات نرخ دلار تجربه کرد به طوری که سکه امامی در این سال حدود ١٩١درصد گران شد. قیمت سکه امامی در اول فروردین سال ٩٧ یک میلیون و ٦١٤هزار تومان بود و سکه امامی با قیمت چهار میلیون و ٧٠٠هزار تومان سال گذشته را به پایان رساند. همچنین سکه طرح امامی در چهارم مهر ماه سال ٩٧ با قیمت پنج میلیون و ٥٣٠هزار تومان رکورد بالاترین قیمت را ثبت کرده است.

کمترین قیمت سکه طرح جدید مربوط به اوایل فروردین ٩٧ است. در ماه مذکور قیمت سکه حدود یک میلیون و ٦٠٠ هزار تومان بوده است.

طرح کنترل نوسان قیمت سکه توسط بانک مرکزى در سال ٩٧

از آغاز سال ٩٧ و همزمان با تشدید نوسانات بازار سکه، بانک مرکزی تصمیم گرفت برای کنترل این نوسانات اقدام به پیش فروش سکه در مهلت های سررسید مختلف نماید.

بر همین اساس از ۱۸ فروردین ماه ۹۷ پیش فروش سکه با سررسید یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، ۹ ماهه، ۱۲ ماهه و  ۱۸ ماهه آغاز شد.

گفته می شود در مدت زمان پیش فروش سکه ها، بانک مرکزی ۷ میلیون و ۷۶۵ هزار قطعه سکه به فروش رسانده است.

همچنین در این گزارش علاوه بر مرور بازار سکه در سال ٩٧، روند قیمت سکه امامی در سال 98 نیز بررسی شده که جزییات آن به شرح زیر است؛

 قیمت سکه امامی در بهار ٩٨

مروری بر روند قیمت سکه امامی در بهار امسال نشان می‌دهد که سکه طرح جدید در سه ماهه ابتدایی امسال در اوج قیمت بوده و از تابستان، قیمت سکه حرکت نزولی خود را آغاز کرده است. فروردین ماه قیمت سکه طرح جدید بین چهار میلیون و ٧٠٠ تا ٨٠٠ هزار تومان و در اردیبهشت ماه قیمت سکه امامی در محدوده چهار میلیون و ٨٠٠ تا ٩٠٠ هزار تومان نوسان داشته، البته همانطور که گفته شد قیمت سکه امامی در این مدت به بیش از پنج میلیون تومان نیز رسیده است.

همچنین در خرداد ماه امسال میانگین قیمت سکه طرح جدید چهار میلیون و ٨٥٠ هزار تومان بود.

بر اساس این گزارش می‌توان گفت قیمت سکه امامى در فروردین ماه سال ٩٨ نسبت به قیمت سکه امامى در فروردین ماه ٩٧ حدود سه میلیون تومان گران شده است.

قیمت سکه امامی در تابستان ٩٨

بررسی روند قیمت سکه طرح جدید در تابستان امسال نشان می‌دهد، میانگین قیمت سکه امامی در تیر ماه حدود چهار میلیون و ٦٠٠ تا ٧٠٠ هزار تومان بود؛ همچنین در مرداد قیمت سکه امامی در محدوده چهار میلیون و ٣٠٠ تا ٤٠٠ هزار تومان در نوسان بوده است.

شهریور ماه نیز قیمت سکه امامی بین چهار میلیون و ١٠٠ تا ٢٠٠ هزار تومان متغیر بود.

قیمت سکه امامی در پاییز ٩٨

نگاهی بر روند قیمت سکه امامی در پاییز ٩٨ نشان می‌دهد که میانگین قیمت سکه امامی در مهر ماه حدود چهار میلیون تومان و قیمت سکه طرح جدید در آبان سه میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و قیمت سکه امامی در اوایل آذرماه چهار میلیون و ٢٤٠ هزار تومان بوده

است.

طبق پیش بینى فعالان این بازار، اگر نرخ ارز به ثبات برسد قیمت طلا و  قیمت سکه امامى نیز نوسان نخواهد داشت.