۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت سکه تمام طرح قدیم امروز ۱۹ آذر ٩٨

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۲
کد خبر: 400618
قیمت سکه تمام طرح قدیم امروز ۱۹ آذر ٩٨

امروز در بازار آزاد تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با قیمت چهار میلیون و 690 هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته 70 هزار تومان گران شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ امروز قیمت سکه تمام طرح قدیم در بازار آزاد تهران چهار میلیون و 690 هزار تومان تعیین شد که نسبت به چهار ماهه گذشته در بالاترین سطح قیمتی قرار گرفته است؛ همچنین قیمت سکه قدیم نسبت به روز اجرایی شدن طرح افزایش قیمت بنزین، حدود 590 هزار تومان افزایش یافته است.

بالاترین و پایین‌ترین قیمت سکه طرح قدیم در سال٩٨

بالاترین قیمت سکه قدیم از ابتدای سال ٩٨ تا کنون مربوط به اواسط اردیبهشت ماه است؛ قیمت سکه طرح قدیم در مدت مذکور به پنج میلیون و 50 هزار تومان نیز رسیده بود. همچنین پایین ترین قیمت سکه طرح قدیم مربوط به اواخر تیر ماه است. قیمت سکه طرح قدیم در برخی روزهای این ماه، به حدود سه میلیون و 750هزار تومان رسید.

نمای بازار سکه طرح قدیم در سال ٩٧

سکه طرح قدیم در سال ۹۷ رشد غیر قابل تصوری را تحت تاثیر نوسانات نرخ دلار تجربه کرد به طوری که سکه طرح قدیم در این سال حدود 183درصد گران شد. قیمت سکه طرح قدیم در اول فروردین سال ٩٧ یک میلیون و 570 هزار تومان بود. سکه طرح قدیم با قیمت چهار میلیون و 430 هزار تومان سال گذشته را به پایان رساند؛ همچنین در چهارم مهر ماه سال ٩٧ با قیمت پنج میلیون و 351هزار تومان رکورد بالاترین قیمت را ثبت کرده است.

کمترین قیمت سکه طرح قدیم مربوط به اوایل فروردین ٩٧ است. در ماه مذکور قیمت سکه طرح قدیم حدود یک میلیون و 570 هزار تومان بوده است.

طرح کنترل نوسان قیمت سکه توسط بانک مرکزى در سال ٩٧

از آغاز سال ٩٧ و همزمان با تشدید نوسانات بازار سکه، بانک مرکزی تصمیم گرفت برای کنترل این نوسانات اقدام به پیش فروش سکه در مهلت های سررسید مختلف نماید.

بر همین اساس از ۱۸ فروردین ماه ۹۷ پیش فروش سکه با سررسید یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، ۹ ماهه، ۱۲ ماهه و  ۱۸ ماهه آغاز شد.

گفته می شود در مدت زمان پیش فروش سکه ها، بانک مرکزی ۷ میلیون و ۷۶۵ هزار قطعه سکه به فروش رسانده است.

همچنین در این گزارش علاوه بر مرور بازار سکه طرح قدیم در سال ٩٧، روند قیمت سکه طرح قدیم در سال 98 نیز بررسی شده که جزییات آن به شرح زیر است؛

قیمت سکه طرح قدیم در بهار ٩٨

مروری بر روند قیمت سکه طرح قدیم در بهار امسال نشان می‌دهد که سکه طرح قدیم در سه ماهه ابتدایی امسال در اوج قیمت بوده و از تابستان، قیمت سکه طرح قدیم حرکت نزولی خود را آغاز کرده است. فروردین ماه قیمت سکه طرح قدیم بین چهار میلیون و 400 تا 600 هزار تومان و در اردیبهشت ماه قیمت سکه طرح قدیم در محدوده چهار میلیون و 600 تا 700 هزار تومان نوسان داشته، البته همانطور که گفته شد قیمت سکه طرح قدیم در این مدت به بیش از پنج میلیون تومان نیز رسیده است.

همچنین در خرداد ماه امسال میانگین قیمت سکه طرح قدیم چهار میلیون و 600 هزار تومان بود.

بر اساس این گزارش می‌توان گفت قیمت سکه طرح قدیم در فروردین ماه سال ٩٨ نسبت به قیمت سکه طرح قدیم در فروردین ماه ٩٧ حدود سه میلیون تومان گران شده است.

قیمت سکه طرح قدیم در تابستان ٩٨

بررسی روند قیمت سکه طرح قدیم در تابستان امسال نشان می‌دهد، قیمت سکه طرح قدیم در تیر ماه از حدود چهار میلیون و 400 به چهار میلیون و 100 هزار تومان کاهش یافته؛ همچنین در مرداد قیمت سکه طرح قدیم در محدوده چهار میلیون تومان در نوسان بوده است.

شهریور ماه نیز قیمت سکه طرح قدیم بین سه میلیون و 800 تا چهار میلیون و 100 هزار تومان متغیر بود.

قیمت سکه طرح قدیم در پاییز ٩٨

نگاهی بر روند قیمت سکه طرح قدیم در پاییز ٩٨ نشان می‌دهد که میانگین قیمت سکه طرح قدیم در مهر ماه حدود چهار میلیون تومان و قیمت سکه طرح قدیم در آبان سه میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم در اوایل آذرماه چهار میلیون و 110 هزار تومان بوده است.

طبق پیش بینى فعالان این بازار، اگر نرخ ارز به ثبات برسد قیمت طلا و قیمت سکه طرح قدیم تنیز تا پایان سال نوسان شدیدى نخواهد داشت.