۰ نفر

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

قیمت واقعی دلار چقدر است؟/ نرخ ارز تثبیت شده نه کنترل

۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۳۲
کد خبر: 394036
قیمت واقعی دلار چقدر است؟/ نرخ ارز تثبیت شده نه کنترل

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه قیمت واقعی دلار 11 یا 12هزار تومان نیست، گفت: اگرچه این روزها نرخ ارز نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ثبات رسیده، اما همچنان با قیمت واقعی فاصله دارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به مشکلات جهش نرخ ارز اظهار کرد: سال گذشته با تغییر لحظه‌ای قیمت مواد اولیه و خوراک مردم هم‌پای نرخ ارز، قدرت تصمیم‌گیری تجار و تولیدکنندگان از بین رفته بود و به دلیل سرعت تغییرات به راحتی امکان واردات و صادرات نداشتند.

وی ادامه داد: همچنین با افزایش نرخ دلار و یورو، ارزش پول ملی ما که سال‌ها نزولی بود بیشتر کاهش یافت و معیشت مردم را دچار مشکل کرد؛ اما خوشبختانه امسال با کنترل بانک مرکزی و قوه قضاییه شاهد تثبیت بهای ارز و تعدیل قیمت‌ کالا‌ها بودیم و این موضوع باعث شد کسانی که با ارز سرو کار دارند مانند تولید کنندگان، صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران نسبت به سال گذشته آرامش خاطر بیشتری پیدا کنند.

لارگانی با تاکید بر اینکه قیمت مشخص شده ارز در بودجه سالانه نباید در طول سال تغییر چندانی داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت فعلی دلار در کشور ما نسبت به سایر کشور‌ها بالاست؛ بنابراین با در نظر گرفتن همه جوانب داخلی و خارجی نرخ واقعی ارز باید در محدوده 8هزار تومان باشد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: با توجه به افزایش عرضه نسبت به تقاضا و برخورد‌های قوه قضاییه با متخلفان ارزی، بهای دلار و یورو در حال حاضر تثبیت شده ولی بالا بودن قیمت فعلی به این معناست که هنوز کنترل نشده است.

لارگانی در پایان گفت: امیدواریم ثبات بازار ارز حداقل تا پایان سال ادامه‌دار باشد تا عرصه تولید و صنعت بتواند با آرامش به کار خود ادامه دهد.