۰ نفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد:

مالیات بر ارزش افزوده چالش اصلى صنعت طلا/ از پرونده سکه ثامن هیچ اطلاعى نداریم

۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵
کد خبر: 393700
مالیات بر ارزش افزوده چالش اصلى صنعت طلا/ از پرونده سکه ثامن هیچ اطلاعى نداریم

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در حال حاضر بحث مالیات بر ارزش افزوده اصلى ترین چالش صنعت طلاست که با وجود مطرح شدن آن در مجلس همچنان بلاتکلیف مانده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی صبح امروز در نشست خبری این اتحادیه درباره مشکلات ‌موانع پیش روی صنعت طلا ‌‌جواهر کشور، اظهار کرد: صنعت طلا و جواهر چند سالی است که دچار موانع و مشکلاتى شده و در این زمینه نبود ماده و تبصره مشخص در این حوزه جز ایجاد مانع، برای صنعت طلا و جواهر آورده دیگری نداشته است.

ابراهیم محمدولی در حاشیه نشست خبری امروز به خبرنگار اقتصادآنلاین
از کاهش تقاضای خرید طلا در پی دریافت ارزش افزوده مالیاتی خبر داد

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس این گزارش، قیمت طلا در مهرماه از ٤٠٦ هزار به ٣٩٤ هزار تومان در آخرین روز معاملات سقوط کرد و بازدهی آن ٢.٩ درصد منفی شد. قیمت سکه نیز یک ماهه ١١٥ هزار تومان کاهش یافت و در روز پایان معاملات به سه میلیون و ٨٩٠ هزار تومان رسید و به این صورت با بازدهی منفی ٢.٨ درصدى دومین بازار کم بازده ماه شد. بازار ارز در مهرماه نوسانات جزیی ٥٠ تا ١٠٠ تومانى داشت؛ دلار از ١١٤٠٠ به ١١٣٠٠ تومان در پایان ماه رسید و ٠.٨ درصد منفی شد. همچنین یورو نیز با ١٠٠ تومان کاهش با نرخ ١٢٦٠٠ تومان و بازدهی منفی ٠.٧ درصد، به کار خود پایان داد. در بازار سرمایه هم، شاخص بورس از ٣١١ به ٣٠٨ هزار در پایان ماه رسید و به این ترتیب با ١.١ درصد بازدهی منفی ماه مهر را پشت سرگذاشت.

اینفو

هیچ واحدی مجوز کسب و کار آنلاین ندارد

به گزارش اقتصاد آنلاین، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه به توانایى بالاى این صنعت در اشتغال زایی، ارز آوری، صادرات و اشاره کرد و گفت: موانع موجود باعث رکود در بخش تولید شده که در حال حاضر یکی از عمده ترین موانع بحث مالیات ارزش افزوده است. این موضوع از دوره قبلی مجلس شورای اسلامی مطرح شده اما همچنان به‌رغم‌ مذاکرات و جلسات متعدد بلاتکلیف مانده است و اینکه چرا نمایندگان به نتیجه نرسیده اند، باید از خود آن‌ها سوال کرد زیرا اشراف کامل به مشکلات و شرایط صنف ما دارند.

محمدولی  تصریح کرد: فعالان صنعت طلا و جواهر لحظه ای فعالیت می کنند و نباید این همه سردرگمی در این حوزه وجود داشته باشد؛ صنعتى که مدام با انبوهی از موانع و کاغذبازی مواجه باشد دچار ضرر و زیان خواهد شد.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در بحث واردات مواد اولیه نیز موانعی وجود داشته که قول رفع آن ها داده شده است.

وى همچنین با اشاره به خرید و‌ فروش آنلاین طلا در فضای مجازی، اظهار کرد: ما مجوز کسب و کار آنلاین به هیچ واحدی نداده ایم؛ پنج فرد حقیقی از اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی پروانه کسب دارند و از آن ها فقط یک نفر از اتحادیه طلا پروانه کسب دریافت کرده که این پروانه به معناى مجوز فعالیت آنلاین نیست.

محمدولى در پاسخ به خبرنگار اقتصادآنلاین در خصوص سرانجام پرونده سکه ثامن گفت: رسیدگى به این موضوع در اختیار اتحادیه طلا نیست و هیچ اطلاع جدیدى درمورد وضعیت این پرونده نداریم.

صنعت طلا توانایى جایگزینى نفت را دارد

در این نشست همچنین مسعود یزدانى، نائب رییس اول اتحادیه طلا با گلایه از تحمیل ارزش افزوده به صنعت طلا و جواهر کشور گفت: این موانع، رقابت را در این صنعت دچار مشکل کرده است که اگر موانع برداشته شود این صنعت فرصت اشتغال بالایى دارد.

یزدانى تصریح کرد: صنعت طلا و جواهر کشور بسیار توانمند بوده و به دلیل ارزآورى بالا مى تواند جایگزین نفت باشد؛ اگر به جاى سیب زمینى و پیاز یک کیلو طلا صادرکنیم ١٥درصد ارزش افزوده و ارزآورى بالایى براى کشور دارد.

از آنجا که اشتغال و تولید دغدغه روز جامعه است  صنعت طلا توانایى تولید، اشتغال و صادرات و ارزآورى بالایى به کشور دارد.

در پایان محمد کشتى آراى، رییس کمیسیون طلا با ارائه قیمت هاى طلا و سکه در بازار امروز گفت: امروز قیمت سکه تمام طرح امامى چهار میلیون تومان، قیمت سکه بهار آزادى سه میلیون و ٩٨٠هزار تومان و قیمت سکه یک گرمى ٨٤٠هزار تومان است.

وى ادامه داد: همچنین بهاى اونس جهانى طلا ١٤٦٣ دلار و قیمت طلاى ١٨عیار گرمى ٤٠٧هزار و ٥٠٠تومان است.