۰ نفر

نوسان قیمت اونس طلا در مرز 1500 دلار؛

رویدادی که بازار جهانی طلا را تکان خواهد داد/ منتظر بالا رفتن قیمت طلا باشیم؟

۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۳:۰۲
کد خبر: 388498
رویدادی که بازار جهانی طلا را تکان خواهد داد/ منتظر بالا رفتن قیمت طلا باشیم؟

در حالی که کمتر از 2 هفته فرصت به برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا باقی است، هنوز مشخص نیست که آیا سیاستگذاران پولی نرخ بهره را مجددا کاهش خواهند داد یا نه. به نظر می رسد تصمیم فدرال رزرو درباره نرخ بهره در این نشست تاثیر بسیار مهمی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، نشست ماه اکتبر فدرال رزرو در حالی برگزار خواهد شد که سیاستگذاران پولی آمریکا اختلاف نظر زیادی درباره نرخ بهره دارند و متقاعد نشده اند که توافق تجاری موقت با چین بتواند نگرانی های مربوط به کاهش رشد اقتصادی آمریکا را طی ماه های آینده از بین ببرد. تنش های تجاری با چین طی ماه های اخیر فشار زیادی را بر رشد اقتصادی آمریکا وارد کرده است.

در شرایطی که نرخ بیکاری آمریکا به پایین ترین سطح در دهه های اخیر رسیده و هزینه های مصرفی همچنان بالا است، سیاستگذاران فدرال رزرو اختلاف نظر زیادی درباره تعیین نرخ بهره در نشست اکتبر دارند.

Mary Daly رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در این باره گفت: هم اکنون وضعیت اقتصادی آمریکا خوب است و سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو نیز مطلوب است. برخی پیشرفت ها در مذاکرات تجاری آمریکا و چین و همین طور مذاکرات برگزیت حاصل شده است. پایین بودن تورم در آمریکا نیز عامل مهمی است.

ولی این مقام ارشد فدرال رزرو پیش بینی می کند که نرخ تورم آمریکا مجددا به سطح 2 درصد بازخواهد گشت. وی معتقد است که کاهش 2 بار نرخ بهره از ابتدای سال 2019 تاکنون کافی بوده است.

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس نیز گفت: نگرانی درباره روابط تجاری آمریکا و چین یک خطر و ریسک مهم علیه اقتصاد آمریکا به شمار می رود. کاهش تورم و افت رشد اقتصادی جهان نیز به شدت آمریکا را تهدید می کند.

منتظر بالا رفتن قیمت طلا باشیم؟

به اعتقاد بولارد سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی محدود کننده است و بانک مرکزی این کشور باید سیاست های انبساطی بیشتری را اتخاذ کند.

نشست آتی فدرال رزرو آمریکا 29 و 30 اکتبر برگزار خواهد شد.

به نظر می رسد تصمیم فدرال رزرو درباره نرخ بهره در این نشست تاثیر بسیار مهمی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

هفته گذشته شاهد نوسانات زیادی در بازار طلا بودیم و قیمت پس از تاچ ترند لاین صعودی به سمت سطح ۱۵۰۰ دلار حرکت کرد اما قیمت موفق به شکست قطعی سطح ۱۴۹۰ نشده و شروع به نوسان حول آن نمود. 

در صورت نزول قیمت و قرار گرفتن آن زیر خط ترند صعودی شاهد نزول در قیمت طلا خواهیم بود و طلا به سمت سطح ۱۴۵۰ خواهد رفت. 

از سویی سطح ۱۵۰۰ نیز مقاومت زیادی در برابر قیمت داشته و قیمت پس از نزدیک شدن به این سطح مقداری نزول دارد. در صورت قرار گرفتن قیمت بالای این سطح مقاومت کلیدی ۱۵۰۰ و پس از آن خط ترند نزولی کوتاه مدت شاهد صعود قیمت تا ۱۵۴۰ خواهیم بود.

در صورت کاهش نرخ بهره در بانک های مرکزی دنیا شاهد صعود قیمت طلا خواهیم بود.