۰ نفر

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

قیمت طلا در ایران 60هزار تومان ارزان‌تر از نرخ جهانی است/ ارزانی قاچاق به بار می‌آورد

۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸
کد خبر: 387644
قیمت طلا در ایران 60هزار تومان ارزان‌تر از نرخ جهانی است/ ارزانی قاچاق به بار می‌آورد

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ارزان شدن قیمت طلا در داخل کشور نسبت به نرخ جهانی خبر داد و گفت: این موضوع اتفاق خوبی نیست چرا که امکان قاچاق را افزایش می‌دهد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به روند کاهش قیمت طلا و سکه اظهار کرد: در حال حاضر حباب سکه به منفی 60هزار تومان رسیده و یعنی سکه 60هزار تومان از قیمت جهانی ارزان‌تر فروخته می‌شود.

بر این اساس، قیمت طلای 18عیار در بازار طلای امروز گرمی 405هزار تومان است که بهای طلا نسبت به معاملات هفته گذشته گرمی 4هزار تومان کاهش یافته است. همچنین قیمت سکه نیز نسبت به هفته گذشته حدود 60هزار تومان ارزان شده و قیمت سکه در بازار امروز سه میلیون و 960هزار تومان است.

این فعال صنفی دلیل بروز این اتفاق را کاهش تقاضا و گرایش سرمایه مردم به سایر بازار‌ها دانست و افزود: همچنین هر گرم طلای 18عیار نیز حدود 5هزار تومان پایین‌تر از قیمت جهانی در ایران معامله می‌شود که این ریزش قیمت طلا اتفاق خوبی نیست و نتایج بدی به همراه دارد.

کشتی‌آرای تصریح کرد: ارزان‌شدن قیمت طلا و سکه در بازار داخل نسبت به نرخ جهانی احتمال قاچاق طلا و سکه به خارج را بیشتر خواهد کرد.