۰ نفر

نگاهی به رتبه جهانی ایران در تولید و صادرات طلا

۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبر: 387119
نگاهی به رتبه جهانی ایران در تولید و صادرات طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با انتقاد به قرارگیری ایران در رتبه آخر صادرکنندگان در میان هفت کشور برتر تولیدکننده طلا، گفت: در سند راهبردی صنعت طلا باید به آموزش، طراحی و رفع موانع صادراتی توجه ویژه ای صورت گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم محمدولی در رابطه با تدوین سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر تهیه و تدوین پیش نویس آن منتشر شده، گفت: جلسات متعددی در زمینه بررسی شرایط تولید و صادرات صنعت طلا با وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده که مجموع این جلسات منجر به آن شد که این صنعت در زمینه تولید صادرات محور، نیاز به برنامه‌ریزی، رفع موانع دست و پاگیر و حمایت‌های منطقی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که با رونق صنعت طلا در تمام ابعاد و توجه ویژه بر تولید صادرات محور، این صنعت ارزآوری و اشتغال زایی قابل توجهی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سند راهبردی در حال ایجاد و شکل گیری است، تاکید کرد: در سند راهبردی صنعت طلا باید توجه ویژه ای به رفع موانع حاکم در ثبت سفارش و تامین مواد اولیه، حمل و نقل فرودگاهی و فرآیندهای گمرکی داشت و از سوی دیگر بانک مرکزی باید در رابطه با قوانین تولید و صادرات طلا، تجدیدنظر داشته باشد.

محمدولی خاطرنشان کرد: در ارتقاء کیفیت و توسعه صنعت طلا باید نگاه ویژه‌ای به ایجاد شهرک صنعتی طلا وجود داشته باشد و در این شهرک فعالان صنف به سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش و ارتقاء طراحی توجه داشته باشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: در ماه‌های اخیر به واسطه افزایش هزینه‌های تولید، میزان تولید صادرات محور به شدت کاهش یافته که اگر موانع تولید و صادرات رفع شود، ظرفیت فعلی کشور توان پاسخگویی به نیاز داخلی و بازارهای صادراتی را دارد.

وی گفت: ایران در بین هفت کشور برتر تولیدکننده طلا قرار دارد که متاسفانه در بعد صادراتی رتبه آخر را در بین این هفت کشور دارد.