۰ نفر

مدیرعامل بازار متشکل ارزی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

بازار متشکل ارزی بدون هیچ اخلالی به کار خود ادامه می‌دهد/ ترس صرافان از کارکرد بازار علت عدم استقبال آن‌هاست

۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹
کد خبر: 382724
بازار متشکل ارزی بدون هیچ اخلالی به کار خود ادامه می‌دهد/ ترس صرافان از کارکرد بازار علت عدم استقبال آن‌هاست

مدیرعامل بازار متشکل ارزی با اشاره به آتش‌سوزی اخیر ساختمان این بازار تاکید کرد: این موضوع هیچ اخلالی در کار این بازار ایجاد نخواهد کرد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمود شکسته بند با بیان اینکه بازسازی ساختمان بازار متشکل ارزی تا یک هفته دیگر به اتمام خواهد رسید بیان کرد: به سامانه‌ها و سرورهای این بازار هیچ آسیبی نرسیده چراکه آن‌ها در فضای امنی قرار دارند و تنها دفتر ما خسارت دید که آن‌هم تا یک هفته دیگر بازسازی خواهد شد.

او ادامه داد: تاکنون تست گرم برای حدود 70صرافی انجام شده و ظرف دو سه روز آینده چند صرافی باقی‌مانده که مدارکشان تکمیل شده را نیز تست می‌کنیم، تست گرم یعنی در محیط واقعی با صرافی‌ها معامله انجام می‌دهیم تا اتصال هر صراف به شبکه کنترل شود.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی درمورد خسارت وارد شده نیز توضیح داد: این آتش‌سوزی تنها یک زحمتی بر دوش ما انداخت واگرنه تاثیری بر روند کاری ندارد؛ بیمه و بانک مرکزی به دنبال برآورد خسارت هستند و رسیدگی این موضوع به ما مربوط نمی‎شود.

شکسته‌بند درباره زمان راه‌اندازی بازار متشکل ارزی گفت: اقدامات لازم انجام شده و ما منتظر دستور رییس کل بانک مرکزی برای اعلام زمان آغاز به کار بازار متشکل ارزی هستیم.

او درپایان درمورد استقبال صرافان از این بازار نیز بیان کرد: با توجه به این که بازار متشکل ارزی یک اقدام جدیدی است که روی کار آمده تردید صرافان طبیعی است، سامانه نیما نیز در ابتدا با استقبال خوبی مواجه نشد درحالیکه الان می‌بینیم برای همه تجار تفهیم شده است؛ برخی صرافان در مقابل تغییر مقاوم هستند و برخی دیگر از شفافیت و مسائل مالیاتی می‌ترسند اما وقتی بازار راه‌اندازی و عملکرد آن مشخص شد شاهد حضور گسترده صرافان خواهیم بود.