۰ نفر

مردم کدام کشورها بیشتر از همه طلا می‌خرند؟

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۴۰
کد خبر: 380714
مردم کدام کشورها بیشتر از همه طلا می‌خرند؟

طلا فلز گران بهایی که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد؛ عده‌ای از آن برای سرمایه‌گذاری و عده‌ای از آن برای تزئین و زیبایی استفاده می‌کنند اما مصرف آن در برخی از کشورهای جهان بیش از استاندارد جهانی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، خرید طلا رابطه مستقیمی با فرهنگ یک ملت دارد به طوری که در بسیاری از کشورها مردم با توجه به رویدادهای فرهنگی و یا شخصی به خرید طلا روی می آورند.

در عین حال که خرید طلا با فرهنگ یک کشور رابطه تنگاتنگی دارد با اقتصاد آن کشور نیز مرتبط است و شرایط اقتصادی تعیین می کند که مردم چه زمان به سمت خرید طلا حرکت کنند و چه زمان خرید این فلز گران بها را متوقف کنند.

در این گزارش می خواهیم به بررسی ۱۰ کشور که مردم آن ها بیشترین حجم طلا را خریداری می کنند پرداختیم .در بین این ده کشور ایران توانسته است جایگاه پنجم را به دست آورد.

۱۰. مصر

از قرن ۱۳ میلادی که مصریان اولین وسیله نقشه نگاری را ساختند تا کنون یکی از بزرگترین خریداران طلا هستند. ارزشی که مصریان برای طلا قائل اند به گونه ای است که از آن در گذشته به عنوان گوشت خدایان یاد می کردند و از آن برای ساخت معابد خود استفاده می کردند.

۹.روسیه

سابقه خرید طلا روسیه مانند سایر کشورهای جهان به گذشته دور باز نمی گردد و این کشور تنها نزدیک به دو سال است که اقدام به خرید طلا در حجم انبوه کرده است و دلیل آن تقویت ارز ملی خود در برابر دلار آمریکا است.

اما جدا از بانک مرکزی روسیه مردم این کشور نسبت به سایر کشورها در خرید طلا رتبه ۹ را در جهان به خود اختصاص داده اند و تنها در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۳۰ تن طلا توسط مردم این کشور خردیداری شده است.

۸.اندونزی

اندونزی نه تنها بیشترین خریداران طلا را در خود جای داده است بلکه بیشترین معادن طلا را نیز در اختیار دارد و بر اساس آخرین گزارش ها ۱۸۰۰۰ نفر در یکی از معادن طلا این کشور مشغول استخراج این فلز گران بها هستند.

۷.عربستان سعودی

عربستان سعودی برای مدت طولانی به شهروندانش اجازه سرمایه گذاری بر روی این فلز گران بها را نمی داد و بر این اساس شمش های طلا به سختی در این کشور خرید و فروش می شدند ولی در سال ۲۰۱۶ این قانون برداشته شد و خرید و فروش طلا در این کشور سر به فلک کشید به طوریکه اکنون مردم این کشور جایگاه هفتم بیشترین خریداران طلا را به خود اختصاص داده اند.

۶.ترکیه

ترکیه از سال ۱۹۹۵ میلادی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و خریداران طلا بوده است و دلیل آن هم علاقه زیادی مردم این کشور به این فلز گران بها است.

۵.ایران

مردم ایران از سال ۲۰۱۶ تا کنون یکی از بزرگترین خریداران طلا بوده اند و تا کنون توانسته اند این جایگاه را حفظ کنند و حتی در سال ۲۰۱۷ میزان خرید طلا ایرانیان نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

۴.امارات متحده

دبی در سراسر جهان به عنوان یکی از قطب های برتر جواهرات و طلا شناخته شده است. بازار گلد سوک شهر تقریباً ۳۰۰ مغازه دارد که در همه آنها جواهرات و طلاهای زیبایی از هر نوع نمایش داده شده است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ که توسط کمیسیون تجارت ایتالیا انجام شده است نشان داده است که اماراتی ها بیشترین سرانه خرید طلا را در جهان دارند به طوری که هر اماراتی سالانه ۳۴ گرم طلا خریداری می کند.

۳.آمریکا

از گذشته تا کنون آمریکایی ها بزرگترین معادن طلا را در اختیار داشته اند و اشتیاق آن ها نیز برای خرید طلا همانند گذشته است به طوری که بیشترین حجم استخراج شده طلا در این کشور توسط مردم همان جا خریداری می شود.

۲.هند

مردم این کشور علاقه بی سابقه ای به این فلز گران بها دارند به طوری که هر خانواده هندی یشترین ذخیره طلای شخصی در جهان را دارد و ضرب المثل ها نیز در این کشور حاکی از علاقه شدید آن ها به این فلز گران بها است به طوری که گفته می شود:" هیچ ازدواجی بدون طلا نمی شود."

۱.چین

اما در جایگاه نخست مردم چین قرار دارند و با توجه به جمعیتی که این کشور دارد باید هم بزرگترین خریدار طلا در جهان باشد و بیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۵  این کشور با توجه به معادن طلایی که در اختیار دارد بتواند به  ۴۴ درصد تقاضا طلا در جهان پاسخ بدهد.