۰ نفر

ذخایر طلا و ارز روسیه طی یک هفته ۱.۳ میلیارد دلار افزایش یافت

۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
کد خبر: 375504
ذخایر طلا و ارز روسیه طی یک هفته ۱.۳ میلیارد دلار افزایش یافت

بانک مرکزی روسیه گزارش داد که ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور طی یک هفته ۱.۳ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۵۲۸.۴ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  بانک مرکزی روسیه روز پنج شنبه گزارش داد که ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور طی یک هفته 1.3 میلیارد دلار افزایش یافته و به 528.4 میلیارد دلار رسیده است.

این مقدار ذخایر بین المللی بیشتر از سطح هدف  500 میلیارد دلاری بانک مرکزی طی یازده هفته متوالی است. این بانک توضیح داد که دلیل این افزایش ذخایر ترقی نرخ برابری ارزی و خرید ارز خارجی در چارچوب قانون بودجه بوده است.

 ذخایر بین المللی از سرمایه های خارجی نقد شونده ای تشکیل شده که در اختیار بانک مرکزی و دولت روسیه قرار دارد و شامل ارزهای خارجی، طلای پولی و سرمایه های دارای حق برداشت خاص می شود.

 روسیه اخیرا دارایی های بین المللی خود را تقویت کرده و پیش بینی می‌شود رقم دارایی‌های این کشور همچنان افزایش یابد و تا 2021 به 591 میلیارد دلار برسد. در همین زمان مسکو قصد دارد وابستگی اقتصادش را به دلار کاهش دهد. به همین منظور، بانک‌مرکزی روسیه سهم دلار را در اقتصادش کاهش داده و ذخایر شمش طلای خود را افزایش می‌دهد.

 ذخایر طلای روسیه که به تنهایی 19.6 درصد کل ذخایر ملی این کشور را تشکیل می‌دهد، در جولای 9 تن افزایش یافت و مقدار کل ذخایر روسیه را به 2217.68 تن رساند. ارزش این ذخایر 101.923  میلیارد دلار است. سال گذشته پس از اینکه روسیه 275 تن طلا به خزانه خود اضافه کرد، به عنوان بزرگترین خریدار طلای جهان شناخته شد. طبق اطلاعات شورای جهانی طلا، این مقدار بیشترین طلای خریداری شده طی یک سال بود.