۰ نفر

ارز ترمز طلا را هم کشید

۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱
کد خبر: 372365
ارز ترمز طلا را هم کشید

یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه حباب سکه در محدوده ۱۰۰ هزار تومان قرار دارد، گفت: در پی تغییر و تحولات شاخص‌های اقتصادی و بازار نفت، ارزش هر اونس طلای جهانی به یکباره رشد قابل توجهی را به ثبت رساند اما ثبات نرخ ارز از افزایش یکباره طلا و سکه در بازار داخلی جلوگیری کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: در هفته گذشته بازار طلا با اتفاق عجیبی روبرو شد و هر اونس طلا در بازار جهانی با رشد قابل توجهی در محدوده ۳۵ تا ۶۰ دلاری مواجه شد.

این کارشناس بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد: دلیل اصلی رشد قابل توجه ارزش هر اونس طلا تغییر شاخص‌های اقتصادی و تحولات بازار نفت بوده است.

وی تاکید کرد: رشد ارزش اونس جهانی در حالی رخ داد که در پی مدیریت بانک مرکزی بر بازار ارز، ارش ارز به ویژه دلار روند با ثباتی را در پیش گرفته بود که این موضوع تا حدودی از افزایش قابل توجه طلا و سکه در بازار داخلی جلوگیری کرد.

کشتی آرای با اشاره به اینکه قیمت سکه طی یک هفته رشد ۱۴۰ هزار تومانی را تجربه کرده است، بیان کرد: قیمت هر گرم طلای خام ۱۸ عیار طی هفته گذشته از ۴۰۵ هزار به ۴۱۸ هزار تومان افزایش یافت و این در حالی بود که حباب سکه به ۱۰۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: اگر مدیریت بازار ارز ادامه یابد و ارزش هر اونس طلای جهانی روند صعودی به خود نگیرد، قیمت‌ها برای هفته آینده در همین محدوده باقی خواهد ماند.

این کارشناس بازار طلا و سکه، ارزش هر اونس طلای جهانی را ۱۴۹۵ دلار، قیمت سکه تمام طرح قدیم را چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، سکه تمام طرح جدید را چهار میلیون و ۲۲۵ هزار تومان، نیم سکه را دو میلیون و ۲۶۰ هزار تومان، ربع سکه را یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان و سکه گرمی را ۹۷۰ هزار تومان اعلام کرد.