۰ نفر

کاهش ۰.۳درصدی اونس جهانی طلا

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲
کد خبر: 370042
کاهش ۰.۳درصدی اونس جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۴۲۲ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش رویترز، به دنبال تقویت ارزش دلار آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و کاهش احتمالی نرخ بهره هستند، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1422 دلار و 81 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد افزایش به 1422 دلار و 50 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار امروز با 0.1 درصد افزایش در نزدیکی بالاترین رقم 2 ماه اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود در نوسان بود و این مسئله موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

نشست دو روزه فدرال رزرو اواخر امروز آغاز می شود و انتظار می رود در این نشست نرخ بهره به میزان 25 واحد کاهش یابد. این اولین کاهش نرخ بهره در طی یک دهه گذشته خواهد بود. همچنین انتظار می رود بانک مرکزی ژاپن در نشست امروز خود نرخ بهره را کاهش دهد.

مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین قرار است امروز در شانگهای برگزار شود، هرچند که احتمال هرگونه پیشرفت در این نشست پایین ارزیابی شده است.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری بازار طلا روز دوشنبه با 0.83 درصد افزایش به 824.89 تن رسید.

در حالی که سرمایه گذاران خود را برای کاهش احتمالی نرخ بهره در آمریکا آماده می کنند، ارزش سهام در بازارهای آسیایی روز سه شنبه افزایش داشت.

در همین حال ریسک خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا بالا گرفته است. همچنین این احتمال وجود دارد که بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شود.