۰ نفر

طلا از مرز ۱۴۵۰دلار عبور کرد

۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵
کد خبر: 367506
طلا از مرز ۱۴۵۰دلار عبور کرد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی، تحت تاثیر اظهارات یک مقام ارشد بانک مرکزی آمریکا درباره کاهش نرخ‌های بهره و تنش‌ها در خاورمیانه، افزایش یافت و برای نخستین بار از ماه مه سال ۲۰۱۳ از مرز ۱۴۵۰ دلار عبور کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور به ۱۴۵۲ دلار و ۶۰ سنت صعود کرد که بالاترین قیمت از دوم مه سال ۲۰۱۳ بود و اندکی بعد، ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۴۴۲ دلار و ۵۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود دو درصد رشد کرده که دومین رشد هفتگی متوالی خواهد بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۴۴۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال نیویورک روز گذشته اظهار کرد سیاست‌گذاران باید به تدابیر محرک مالی بیافزایند و نمی‌توان صبر کرد تا فاجعه اقتصادی کاملاً عیان شود. اظهارات وی انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد.

این اظهارات باعث شد شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین حد در دو هفته گذشته سقوط کند و طلا برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر شود.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۱.۴۲ درصد رشد کرد و به ۸۱۴.۶۲ تن رسید.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری اکنون که از مقاومت در سطح ۱۴۳۹ دلار عبور کرده ممکن است تا مرز ۱۴۶۱ دلار پیشروی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۶ دلار و ۴۲ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۸۵۳ دلار و ۷۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۵۲۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.