۰ نفر

فتیله بازار طلا، خاموش شد

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۹
کد خبر: 367305
فتیله بازار طلا، خاموش شد

قیمت طلا پس از این که به بالاترین حد در دو هفته اخیر صعود کرد، در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی با اقدام سرمایه گذاران برای سودگیری از رشد قیمت این فلز ارزشمند، پایین آمد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۴۲۲ دلار و ۶۸ سنت رسید در حالی که پیش از آن تا رکورد ۱۴۲۸ دلار و ۴۰ سنت پیش رفته بود. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه تحت تأثیر افت ارزش دلار آمریکا، ۱.۵ درصد افزایش پیدا کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۴۲۳ دلار و ۷۰ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا در معاملات روز پنج شنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ۰.۲ درصد کاهش یافت، در حالی که روز گذشته تحت تأثیر آمار مطلوب خرده فروشی آمریکا، به بالاترین حد در بیش از یک هفته اخیر صعود کرده بود.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۰.۴۸ درصد رشد کرد و به ۸۰۳.۱۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۱۶ دلار و ۱۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۵۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۵۴۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.