۰ نفر

یک فعال اقتصادی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

بی‌اعتمادی فعالان اقتصادی نسبت به نیما/ ضرورت بازنگری در سامانه مورد اعتماد دولت

۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۵
کد خبر: 365720
بی‌اعتمادی فعالان اقتصادی نسبت به نیما/ ضرورت بازنگری در سامانه مورد اعتماد دولت

یک فعال اقتصادی با انتقاد از عملکرد سامانه نیما گفت: متاسفانه اتفاقاتی که اخیرا در این سامانه رخ داد باعث بی‌اعتمادی فعالان اقتصادی شده است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ چندی پیش یکی از صرافان فعال در سامانه نیما، بعد از دریافت مبلغ ریالی از تعدادی از واردکنندگان به تعهدات خود عمل نکرد و ارزی به آنها تحویل نداد.

در این زمینه، سید حسین سلیمی در گفت‌‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار کرد: صرافی‌‌ها محل مورد اطمینان فعالان اقتصادی و مردم هستند و از آن‌جا که این روز‌ها نوسانات ارزی و جهش آن مشکلاتی را برای فعالان ایجاد کرده، اتفاقات اخیر اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کند.

وی ادامه داد: سامانه نیما یکی از سیاست‌هایی بود که دولت اصرار بسیاری بر عملکرد مثبت آن داشت و اگرچه در بعضی از بخش‌ها توانست نتایج خوبی به همراه داشته باشد، اما با اتفاق اخیر بازنگری در کارایی و عملکرد این سیاست ضروری است.

سلیمی تاکید کرد: وقتی یک سامانه رسمی از سوی دولت برای نقل و انتقال ارز معرفی می‌شود، اولین شرط آن بالا بودن میزان اعتبار و تعهد و همچنین قطعی بودن معاملات است که این موضوع درحال حاضر با ابهام و تردید مواجه شده است. 

به گفته این فعال اقتصادی، با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های جدی که برای واردات کالا به کشور وجود دارد، فعالان اقتصادی باید از موانع بسیاری برای نهایی کردن معاملات خود عبور کنند و اگر بعد از طی کردن تمام مراحل در مرحله آخر، صرافی به تعهداتش عمل نکند فعالان با ضرر و زیان بالایی مواجه خواهند شد.